Hlavní obsah

Zájemců o práci v obchodech je málo

Novinky,

S blížícími se Vánoci vrcholí sezóna pro prodejce. Obchody hledají až tisíce sezónních zaměstnanců – prodavače, doplňovače, pracovníky do skladů, dopravy, logistiky. Posily shánějí i e-shopy, na předvánoční sezónu především do call center, logistiky a dopravy. Letos je, především ve velkých městech, nedostatek pracovníků vzhledem k nízké míře nezaměstnanosti opravdu velký.

Foto: Profimedia.cz

U pokladních došlo k nejmenšímu nárůstu mezd.

Článek

Situaci se nedaří řešit ani najímáním brigádníků, počty sezónních nabídek se letos pohybovaly v řádu desetitisíců. Zájem o brigádnická místa je ale letos citelně menší, přestože firmy nabízejí lepší finanční ohodnocení než dříve.

Nedaří se naplnit stavy ani při včasném hledání lidí

„Zájem o práci v oblasti retailu (maloobchody) se v posledních třech letech rovnoměrně snižuje, zatímco počty nabídek v tomto oboru rostou,“ konstatuje Zuzana Lincová, ředitelka pracovního portálu Profesia.

Letos firmy začaly s hledáním nových pracovníků pro vrchol sezóny už v průběhu srpna a září, přesto se jim nedaří dostatečně naplnit stavy. Nepomohl ani nábor sezónních pracovníků, o které se obchodníci v letošním roce přetahují i s výrobními a logistickými firmami.

Polovina průměrné mzdy

Nedostatek lidí v oblasti retailu je způsoben nízkým finančním ohodnocením, nutností pracovat často o víkendech a svátcích, špatnými pracovními podmínkami, případně fyzickou náročností práce při manipulaci se zbožím.

I když se úroveň finančního ohodnocení v poslední době nepatrně zvýšila, stále zůstává například u prodavačů nebo pokladních přibližně na polovině průměrné mzdy v ČR.

Celkově nejvyšší průměrný plat je na pozici obchodní manažer, a to 37 438 korun, v průměru nejméně berou pokladní – 13 497 Kč.

Průměrná mzda v oblasti maloobchodů se letos podle údajů serveru Platy zvýšila proti roku 2014 o 11,7 procenta, z 19 565 Kč na 21 851 Kč. Nejvíce si polepšili doplňovači zboží, a to o 17,6 procenta, nejmenší nárůst mzdy byl u pokladních (4,3 procenta).

Z pohledu regionů je nejvíce nabídek logicky ve velkých centrech: v Praze a Brně (Jihomoravském kraji), následuje kraj Středočeský.

Související články

Výběr článků

Načítám