Hlavní obsah

Internetový vyhledávač Infoabsolvent je hodnocen kladně

Novinky, Martin Singr, Scio
PRAHA

Národní ústav odborného vzdělávání (NÚOV), který provozuje informační systém pro uchazeče o studium na středních školách Infoabsolvent.cz, si nechal vyhotovit nezávislé hodnocení této služby. Vyplývá z něj, že informační systém je uživateli hodnocen příznivě. Zároveň podle statistik NÚOV je zmíněný informační server i využívaný.

Článek

Nedávno jsme vás informovali o tom, že existují pochybnosti o nadbytečnosti informačního systému Infoabsolvent.cz, který má žákům základních škol pomoct při hledání a volbě dalšího vzdělání. Článek najdete ZDE. S některými informacemi však zástupci NÚOV nesouhlasili.

Ve zmíněném článku byl projekt kritizován, protože nebyla zveřejněna návštěvnost. Podle statistik NÚOV návštěvnost informačního systému roste. Během pilotního provozu se informační systém dostal do povědomí kariérových poradců ve většině škol a zařadil se mezi pomocníky a zdroje informací nejen pro kariérové rozhodování.

V letošním roce již přibylo 17 000 nových uživatelů

Od 23. července 2007 do 21. listopadu letošního roku server ISA zaznamenal informační systém Infoabsolvent přístupy ze 76 402 unikátních adres. Na konci srpna 2008 byl ale počet jedinečných IP adres 59 791. To znamená, že v tomto školním roce přibylo již téměř 17 tisíc nových uživatelů. Průměrně systém navštěvuje zhruba tři tisíce uživatelů týdně. Tato čísla může ale zkreslovat fakt, že například ze škol vstupuje na portál několik studentů se stejnou IP adresou.

Na druhou stranu není jasné, jaká je vlastně struktura návštěvníků a kdo je vlastně koncovým uživatelem serveru. Podle zřizovatele přitom Infoabsolvent.cz není primárně určen cílové skupině žáků a jejich rodičů, ale zejména cílové skupině výchovných poradců a učitelů v roli zprostředkovatelů informací.

Nezávislé hodnocení bylo velmi kladné

NÚOV si nechal vypracovat také hodnocení projektu od společnosti Stem/Mark. Jednoznačně nejsilnější stránkou webu je podle tohoto průzkumu oblast problematiky volby střední školy v kontextu uplatnění absolventů na trhu práce.

Oblast řešení problémových situací v průběhu studia v rámci tohoto informačního kanálu je nezvyklá a až čas ukáže, zda je možné problémy ve škole řešit i takto. Dle závěrů společnosti Stem/Mark jsou kladně hodnoceny filmové ukázky jako názorný prostředek při volbě povolání.

Výběr článků

Načítám