Hlavní obsah

Děti budou lákat do školy celebrity

Novinky, Newsweek, Scio
NEW YORK

Školy se stále více snaží využívat marketingových prostředků. Vzdělávací instituce potřebují reklamu stejně tak jako prací prášky nebo automobily. V New Yorku se chystá masivní kampaň, která má vylepšit obraz školy v očích dětí z chudých předměstí.

Článek

Velká část dětí ze sociálně slabých rodin z předměstí vnímá školy jako obtížné břímě. Narozdíl od ostatních vrstevníků si většinou neuvědomují, že dobré vzdělání je pro ně užitečnou vstupenkou k profesní kariéře a uspokojivému finančnímu zázemí.

Podle časopisu Newsweek Zastupitelé New Yorku proto hodlají školu "prodat" pomocí reklamy. Doufají, že se děti chytnou stejně jako v případech inzerce zaměřené na prezentaci limonád, hudebních CD nebo sušenek.

Škola je cool, budou říkat celebrity 

Už začátkem příštího roku by mělo obdržet 15 tisíc žáků z předměstí New Yorku mobilní telefon. Mobil se má stát nástrojem, který zajistí školám popularitu. Děti budou zdarma dostávat zprávy a videa od celebrit z oblasti sportu a zábavního průmyslu. Právě populární osobnosti se pokusí žáky přesvědčit, že i školu si lze užít.

Po telefonu bude s žáky komunikovat i učitel. Pedagog by měl dětem posílat informace o blížícím se testu nebo termínu odevzdání domácího úkolu. Za dobré chování, docházku a prospěch mohou žáci získat kredit s volnými minutami a SMS zprávami zdarma.

S marketingovou kampaní, která měla za cíl nalákat děti do škol, mají zkušenosti například v Los Angeles. Netradiční pokus vedl k částečnému pokroku. Počet "odpadlíků" během školního roku klesl o pět procent.

Reklama nebo přímý kontakt? 

Připravovaná marketingová akce, jejímž cílem je zlepšit obraz škol u dětí, má své příznivce i odpůrce. "Marketing a reklama jsou vlivné nástroje, které ovlivňují chování dospělých i dětí," říká Bob Liodice, prezident ANA (celonárodní asociace sdružující aktéry marketingového průmyslu). Rick Boyko, bývalý chief creative officer u reklamní společnosti Ogilvy & Mather je ale k účinkům reklamy, která má zvýšit školní docházku, skeptický. "Děti potřebují dialog, potřebují kontakt. Potřebují dobré informace od lidí, kterým důvěřují," myslí si.

Související články

Výběr článků

Načítám