Článek
Již přes 1000 podnikatelských záměrů převážně z hlav českých studentů prošlo soutěží Vodafone Nápad roku. Řadě z nich účast v soutěži pomohla k nastartování úspěšné firmy.
Zprostředkovat pomoc zkušených
„Mladé podnikatelské projekty podle našich průzkumů nejčastěji krachují na nedostatečném či zcela chybějícím finančním plánu, špatném obchodním modelu a také na nedostatku zkušeností a motivace. Cílem soutěže je proto zprostředkovat účastníkům zpětnou vazbu od zkušených podnikatelů a investorů, pomoci jim se zviditelnit a získat cenné obchodní kontakty,“ říká Martin Kešner, zakladatel soutěže.
Velký potenciál
„Vodafone vidí v zajímavých podnikatelských nápadech velký potenciál, a proto je dlouhodobě aktivně podporuje. Důležité je nenechat zapadnout inovativní projekty a pomoci jim hned v začátcích. Těším se na všechny kreativní myšlenky v letošním ročníku soutěže Nápad roku,“ říká Markéta Moreno, ředitelka pro značku a komunikaci ve Vodafonu.
Více peněz i mentoringu
Letošní ročník proti předchozímu nabídne hned trojnásobnou odměnu pro vítěze v hlasování poroty – 300 tisíc korun namísto dosavadních 100 tisíc. Dalších 100 tisíc korun pak získá ve věcných cenách. Finalistům soutěže budou k dispozici dvě desítky zkušených podnikatelů v rámci rozšířeného Mentoring Day. Všichni finalisté bez ohledu na pořadí zároveň mají šanci, že právě je osloví panel investorů s nabídkou až desetimiliónové investice. Výherce kategorie Coolpad Startup roku pak vyhraje týdenní pobyt v Silicon Valley včetně účasti na prestižní konferenci TechCrunch Disrupt.
Změnit svět k lepšímu
„Soutěž Nápad roku nepřináší jen nápady, ale také nadšení lidí, touhu vytvořit něco nového a často i chuť být pozitivním příkladem a změnit svět k lepšímu,” říká Andrea Hepnerová ze společnosti SAP, která se letos stala novým hlavním partnerem soutěže.
Přihlášky zaslané do soutěže do 10. května posoudí porota složená z předních českých investorů, podnikatelů, manažerů a zástupců médií. O úspěchu projektu v soutěži následně nerozhoduje pouze nápad samotný, ale také jeho proveditelnost, kvalita zpracování a potenciál budoucího růstu. Pravidla soutěže a další informace naleznou zájemci na stránkách www.napadroku.cz, Slavnostní vyhlášení výsledků aktuálního ročníku proběhne 8. června.