Článek
Podle průzkumu zabírá jedna cesta do práce více než půl hodiny plným 35,7 % zaměstnanců, 14,1 % lidí přitom na jedné cestě do nebo z práce stráví přes 45 minut. To znamená, že k pracovní době musejí připočíst ještě nejméně 1,5 hodiny denně, za které však nejsou placeni.
Ochota dojíždět roste s platem
„Čím vyšší příjmy a vzdělání lidé mají, tím více času na cestách za prací tráví. Na nižších pozicích jsou pro zaměstnance překážkou finanční náklady spojené s dojížděním, lidem ale obecně nejvíce vadí promarněný čas,“ doplňuje výsledky průzkumu Tomáš Dombrovský, analytik společnosti LMC, která provozuje portály Jobs.cz a Prace.cz. „Vzhledem k rostoucímu počtu obsazovaných pracovních pozic a nižší dostupnosti vhodných kandidátů lze očekávat, že lidé letos při změně práce budou mnohem více přihlížet k dostupnosti pracoviště,“ dodává Dombrovský.
Nejvíce vadí promarněný čas
Nejčastěji lidem na cestování do práce vadí ztráta času (37 %), čtvrtině (24 %) pak vadí hlavně finanční náklady. Části lidí dojíždění znepříjemňují spolucestující (13 %) a nevlídné prostředí v dopravních prostředcích (7,5 %).
Více než polovina ze všech oslovených (54,5 %) nepovažuje čas věnovaný cestám do práce a z ní za smysluplně strávený. Pokud by se dojíždění zbavili, nejraději by se více věnovali rodině (33 %), odpočinku (31 %) nebo by ušetřený čas věnovali svým koníčkům (28 %). Více času prací by trávilo jen 4,5 % lidí.