Hlavní obsah

V rámci Extra třídy žáci rádi spolupracují, nebaví je ale příprava rozpočtu

Novinky,

Nejvíce žáky 7. až 9. tříd na projektu, který je má učit zodpovědnosti a práci pro druhé, bavilo jeho vymýšlení a rozdělování úkolů. Vyplývá to z dotazníkového šetření mezi 238 respondenty, kteří se zúčastnili čtvrtého ročníku programu Extra třída. Naopak nejméně populární byla příprava rozpočtu a harmonogramu projektu. Také se ukázalo, že i když náctiletí nejvíce oceňují příležitost dělat něco samostatně a mimo školu, bez podpory učitelů se často neobejdou.

Foto: Jiří Coubal

Jeden z projektů Extra třídy, Knižní pohotovost na ZŠ v Březnici

Článek

„Pokud opravdu chceme, aby náctiletí byli zodpovědní a schopní dotáhnout svoji práci do konce, musíme jim k tomu dát příležitost,“ tvrdí Iva Tahová, koordinátorka projektu Extra třída.

Proto již čtvrtým rokem organizuje projekty, díky kterým mají děti možnost zlepšit místo, kde žijí.

„Hlavním smyslem je ukázat veřejnosti, co děti umějí, a dát jim příležitost vyniknout i v jiných oblastech než jsou akademické dovednosti,“ pokračuje.

Vlastní nápad kontra komunikace s úřady

Mezi činnostmi, které žáky zaujaly, byla především možnost naučit se týmové práci, spolupracovat a komunikovat při přípravě projektu, ale také vymýšlet, čeho se bude projekt týkat. Žáci velmi oceňovali svobodu výběru zaměření projektu, tedy možnost uskutečnění vlastních nápadů.

V realizační fázi hodně dětí bavila organizace a propagace závěrečných akcí, zejména příprava spotů a letáků, a samotná veřejná prezentace. Mezi méně oblíbené činnosti patřila příprava harmonogramu prací a rozpočtu, ale také komunikace s úřady a shánění dalších peněz na realizaci projektu.

Tahová dodala, že je pro školáky zajímavá právě možnost komunikovat a spolupracovat. Mají většinově pocit, že právě to jsou dovednosti, které v dalším životě využijí.

Související články

Výběr článků

Načítám