Hlavní obsah

V Jindřichově Hradci otevřeli metodické centrum pro předškolní vzdělávání, první v kraji

Novinky,

Ve 3. mateřské škole v Jindřichově Hradci bylo za účasti náměstka ministryně školství Václava Pícla a poslankyně Vlasty Bohdalové (ČSSD) otevřeno Metodické centrum pro předškolní vzdělávání, které je prvním takovým zařízením v Jihočeském kraji. Jeho cílem je podpora integrace nových metodických postupů do vzdělávacího procesu a rozvoj digitálních kompetencí učitelů.

Foto: EDULAB

Děti 3. mateřské školy v Jindřichově Hradci

Článek

Metodické centrum pro předškolní vzdělávání vzniklo v rámci projektu Školka hrou, který realizuje nezisková organizace EDUkační LABoratoř (EDULAB). Ta poskytuje mateřským školám nejen tištěné a elektronické publikace, ale především metodickou podporu ve formě praktických školení, workshopů, metodických dnů a odborných konferencí.

Technologie jsou nedílnou součástí života

K efektivnímu využití moderních technologií pak mají mateřské školy například možnost využít metodickou příručku Školka hrou. „U tohoto projektu jsem viděl, že jsou děti nenásilnou formou motivovány a vzdělávány. Jeho přínosem je, že vytváří metodickou podporu, která je velmi důležitá, aby to, co se dětem nabízí, bylo využito správně a efektivně,“ uvedl Václav Pícl, náměstek pro řízení sekce vzdělávání.

Foto: EDULAB

Václav Pícl a Vlasta Bohdalová s dětmi 3. MŠ v Jindřichově Hradci

Hlavní činností metodického centra ve 3. mateřské škole budou semináře a poskytování metodické pomoci ostatním mateřským školám v regionu. „Jsme v Jihočeském kraji prvním metodickým centrem pro předškolní vzdělávání,“ uvedla Jaroslava Krejčová, ředitelka 3. MŠ s tím, že už v předškolním věku vytvářejí u dětí základy kompetencí nutných pro život. Počítač, interaktivní tabule, tablet nebo chytrý telefon jsou součástí života dětí.

Výměna zkušeností

„Nyní máme funkční síť metodických center pro předškolní vzdělávání  po celé České republice. Podařilo se vybudovat místa k setkávání, která přinášejí pedagogům mateřských škol možnost profesně se rozvíjet. Metodické dny Školka hrou navštívilo za poměrně krátkou dobu činnosti na 700 učitelů. Semináře stojí na praktických ukázkách přímé práce s dětmi včetně metodických komentářů,“ vysvětluje Miluše Vondráková, vedoucí metodička pro primární a preprimární edukaci organizace EDULAB.

Foto: EDULAB

Ukázka práce s digitálním obsahem z portálu eKabinet.cz

„Jejich účastníci tak mají možnost vidět, že to, co si přečtou v příručce Školka hrou, je realizovatelné a že nové metody, postupy a pomůcky v praxi skutečně fungují. Nadšení dětí je při těchto aktivitách doslova hmatatelné,“ doplnila.

V rámci projektu Školka hrou funguje v České republice již čtrnáct metodických center, a to v Brně, Olomouci, Ostravě, Plzni, Pardubicích, Hustopečích, Ústí nad Labem, Jihlavě, Zlíně, Jindřichově Hradci, Náchodě, Vlašimi a v Praze 4 a 6.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám