Článek
„Trolejbusy řídí pouze sedm žen. Autobusy sice dvakrát víc, ale i to je podle nás málo. Ženy zejména po mateřské či rodičovské dovolené obtížně hledají zaměstnání, proto jim nabízíme tuto příležitost," uvedla správní ředitelka Eva Lukavská.
Ženy se bojí techniky
Podle Lukšové je to dáno tím, že se ženy bojí technických věcí. "Trolejbus je nejen velký, ale řidiči také musí umět nahodit dráty. Ani v minulosti trolejbusy moc žen neřídilo," uvedla. I řízení autobusu platívalo vždy za mužskou práci. "Než někdo mohl sednout za volant, musel mít dva roky praxe s nákladním autem," dodala Lukšová.
Náborový příspěvek není malý
Na řízení trolejbusů a autobusů nabízí dopravní podnik i náborový příspěvek až 20.000 korun. Ženy, které mají o práci zájem, mohou přijít příští týden v úterý v 16:00 do vozovny v Pisárkách, jen se musí předem nahlásit. Průměrně si řidiči těchto vozidel vydělají v Brně zhruba 28.700 korun, řidiči tramvají o 3500 korun méně.
Žen za volantem přibývá
Počet žen za volantem či za kniplem tramvaje se postupně zvyšuje. Nábor dělali v posledních měsících či loni i v Teplicích, Ostravě a Hradci Králové. "Vidět ženu za volantem už není taková výjimka a některé dopravní podniky jich přijaly poměrně dost," řekl Macháček.
Nejsou konfliktní a nemají nehody
Podle něj je pro ženy výhodnější jezdit s vozy MHD, než řídit nákladní auta. "Jsou doma, zaměstnavatel se snáze přizpůsobí jejich potřebám. Dobré zkušenosti jsou s nimi proto, že obecně jsou málo konfliktní, není na ně tolik stížnosti, nemají časté nehody. I proto se na ně soustředí cílené kampaně," uvedl Macháček.