Hlavní obsah

Uvedení mzdy v pracovní nabídce zvyšuje zájem uchazečů o 40%

Novinky, kil

Přestože o penězích mluvíme často a bez zábran, o tom, kolik si skutečně vydělá náš nejlepší kamarád nebo příbuzný, většinou nevíme zhola nic. Ve firmách působících na českém trhu výše mezd kolegů obvykle zůstává diskrétní a mimořádně citlivou zónou. Otevřenost ve mzdových otázkách však může být bonusem, když firma hledá nové zaměstnance.

Foto: Profimedia.cz

Údaje o mzdě výrazně zvyšují zájem uchazečů o nabízenou pozici.

Článek

Na pracovním portálu Profesia.cz uvádějí inzerující firmy mzdové podmínky u každého čtvrtého inzerátu. Analýza ukázala, že počet reakcí je u těchto nabídek v průměru o 40% vyšší než u nabídek bez uvedené mzdy.

Zájem neskrývají kvalifikovaní zaměstnanci

Neskrývaný zájem o budoucí mzdu projevují kvalifikovaní zaměstnanci netechnického zaměření. Finanční údaje přimějí odepsat na inzerát o 52% víc uchazečů. Mocnou pákou je údaj o mzdě také pro pomocné zaměstnance, top manažery či kvalifikované dělníky a zaměstnance ve službách, jejich počet naroste o třetinu.

Stavaři a zdravotníci chtějí znát mzdu nejčastěji

Z hlediska oborů jsou na předních místech pomyslného žebříčku zájemců o výši budoucí mzdy zaměstnanci ve stavebnictví a realitách, následovaní zdravotníky, pracovníky v sociální péči a v chemickém průmyslu. V uvedených oborech zvedne inzerovaný budoucí plat počet uchazečů o 100 a víc procent. V těsném závěsu pak následuje atraktivní a prestižní obor právo a legislativa (o 94%) a elektrotechnika s elektroenergetikou (o 88%).

Související témata:

Výběr článků

Načítám