Článek
„Trénink v Jihlavě vypadal tak, že si každá ze sester nasadila brýle s virtuální realitou. Před očima se jim rozehrál některý z příběhů, v němž pacientovi či jeho blízkým sdělovaly závažnou zprávu. Virtuální protějšek, vedený umělou inteligencí, reagoval na každou jejich větu a sestry měly za úkol adekvátně na něj reagovat a procvičovat si tak práci s emocemi,“ popsala podobu testu mluvčí nemocnice s tím, že spolupráce s firmou bude pokračovat.
Reakce živých zdravotníků by mohla přispět ke zdokonalování aplikace.
„Podle mého jsou nové technologie vítaným pomocníkem v běžné denní praxi a pomáhá nám to zvládat náročné situace,“ uvedla podle webu nemocnice náměstkyně nelékařských profesí jihlavské nemocnice Hana Hladíková.
Sdělit pacientovi, že má nevyléčitelnou nemoc, nebo informovat příbuzného, že jeho blízký zemřel, je nelehký úkol pro každého zdravotníka. Virtuální realita umožňuje tyto situace bezpečně trénovat.
„Díky prvním VR workshopům (workshopům s virtuální realitou - pozn. red.) jsme schopni zdravotníkům praktickým způsobem nastínit techniky práce s emocemi a současně šířit povědomí o tom, že náročná komunikace je dovednost, která je naučitelná, ale ve většině případů není samonaučitelná,“ poznamenal jeden ze zakladatelů startupu Jan Hrdlička.
Startup ComGuide v tomto akademickém roce testuje virtuální realitu zaměřenou na trénink náročné komunikace ve zdravotnictví na 2. lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Praze a Lékařské fakultě Ostravské univerzity a na dalším vývoji také spolupracuje s pěti zahraničními univerzitami.