Hlavní obsah

Učitelé chtějí předávat své zkušenosti mladším kolegům

Novinky, kil

Mezigenerační přenos zkušeností se v českých školách dosud odehrává náhodně a spontánně, organizovaná a legislativně ukotvená podpora chybí. Tzv. mentoring (provázení v profesním rozvoji) je přitom v zahraničí osvědčenou cestou seberealizace zejména starších učitelů.

Foto: Profimedia.cz

Učitelé chtějí zhodnotit svoje zkušenosti a vést mladší kolegy.

Článek

Situaci by měl změnit projekt „Lektoři a mentoři pro školy“. Jeho dosavadní výsledky ukazují, že zkušení učitelé mají zájem své znalosti zhodnotit právě tímto způsobem. Do projektu se zatím zapojilo na 220 učitelů z 60 mateřských a téměř 140 základních škol, kteří absolvovali od 40 do 60 hodin výuky. Učitelé se mohli zapojit do vzdělávacích aktivit podle svého výběru, a to např. z biologie, fyziky, chemie nebo angličtiny. Proškolení učitelé se pak mohou stát lektory v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.

Vytvořit síť odborníků pro kraje

„Učitelé chtějí zhodnotit svoje zkušenosti – nejenom předávat odborné znalosti, ale také vést mladší kolegy a být jim oporou v každodenní praxi. Chceme zájemce z řad učitelů v této nové roli mentorů podpořit a vytvořit z nich ideálně síť pokrývající všechny kraje,“ vysvětlil manažer projektu Matěj Bulant.

„Učitelé chtějí zhodnotit svoje zkušenosti – nejenom předávat odborné znalosti, ale také vést mladší kolegy a být jim oporou v každodenní praxi. Chceme zájemce z řad učitelů v této nové roli mentorů podpořit a vytvořit z nich ideálně síť pokrývající všechny kraje,“ vysvětlil manažer projektu Matěj Bulant.

Projekt Rozvoj lektorských a mentorských dovedností pedagogů mateřských a základních škol (zkráceně Lektoři a mentoři pro školy – LAMS) je financován z prostředků Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu ČR. Realizací byl pověřen Národní ústav pro vzdělávání.

Související témata:

Výběr článků

Načítám