Hlavní obsah

Tři učitelé získali ocenění v nové soutěži. Postupují do mezinárodního kola

Novinky,

V pondělí 25. září vyvrcholil slavnostním vyhlášením vítězů nultý ročník ceny pro inspirativní učitele - Global Teacher Prize. Ze sedmi finalistů, průvodců vzděláváním, vybrala komise tři oceněné, kteří automaticky postupují do druhého kola mezinárodního ocenění. Hlavním cílem soutěže je podpora pedagogické profese.

Foto: EDUin

Tři ocenění učitelé, zleva Bohuslav Hora, Jana Kopecká a Andrea Tláskalová

Článek

Odborná porota během září navštívila sedm finalistů v místech jejich působiště – tím se soutěž mimo jiné odlišuje od jiných forem oceňování učitelské práce. Na základě jejich práce při hodinách vybrala tři vítěze nultého ročníku ceny Global Teacher Prize CR. Na prvním místě se umístila Jana Kopecká z pražské Základní školy Kunratice. Za výhru získala šek v hodnotě 50 tisíc Kč.

„Oslovilo nás, že přemýšlí o tom, co budou děti potřebovat v životě. Směřuje k tomu pedagogické cíle, které jsou v hodině jasně patrné. Respektuje, že každé dítě má svůj rytmus, na žádné nepospíchá. Snaží se o to, aby děti byly spokojené, a usiluje o vytváření vztahových hodnot mezi žáky,“ zdůvodnil rozhodnutí poroty její předseda Lumír Al-Dabagh.

Foto: EDUin

Jana Kopecká ze Základní školy Kunratice v praze obsadila první místo.

Nikoli učitelka předmětů, ale dětí

Druhé místo získala Andrea Tláskalová ze Základní školy J. V. Sládka ve Zbirohu. Odborná porota se shodla na tom, že sama sebe nevnímá jako učitelku předmětů, ale dětí. Při hodině dokázala skloubit zábavnost a přátelskost s náročností, která žákům pomáhá v jejich rozvoji.

„Ocenění si zaslouží její koncentrace na osobnost žáků a její inspirace k tomu, jak mají žít a jednat,“ uvedla porota.

Dělit se o zkušenosti s učitelskými kolegy

Ocenění za třetí místo převzal Bohuslav Hora ze Základní školy Planá nad Lužnicí. Porota ocenila jeho přístup k vytváření a zavádění inovativních způsobů výuky i s pomocí informačních technologií. Předvedl, že dokáže individualizovat výuku a dbá na spolupráci mezi žáky. Zároveň je příkladem učitele, který se otevřeně o své zkušenosti a poznatky dělí s ostatními kantory, snaží se je také nadchnout pro podobný styl práce.

„Ačkoli byli v rámci Global Teacher Prize slavnostně oceněni tři učitelé, rádi bychom vyzdvihli i práci ostatních kandidátů nominovaných na cenu. Již nyní zveme všechny inspirativní pedagogy, kteří působí na základních a středních školách v České republice, aby se přihlásili do oficiálně prvního ročníku, který bude vyhlášen počátkem příštího roku,“ dodal k tomu Zdeněk Slejška, ředitel vzdělávací organizace EDUin.

Letošní nultý, pilotní ročník je jednou z částí začínajícího projektu „Učitel, povolání snů“ právě od společnosti EDUin.

Související články

OECD tepe platy českých učitelů

Výdaje na žáka ve školských zařízeních v Česku jsou pod průměrem zemí Organizace pro hospodářskou spolupráci a rozvoj (OECD). Tento stav je podle výroční...

Výběr článků

Načítám