Hlavní obsah

Švýcarští badatelé zjistili, že vůně může zvýšit odbyt výrobku

Nos hraje při nakupování zřejmě větší roli, než by se na první pohled mohlo zdát. Pokud výrobek doprovází vhodná vůně, jeho odbyt se může zvednout o tři až osm procent. Závisí to na druhu produktu a obchodě. Podle agentury APA to vyplývá ze zprávy badatelů centra na podporu zákazníků ze švýcarského Saint Gallenu.

Foto: Novinky

Ilustrační foto

Článek

Vědci tento výsledek zdůvodňují tím, že vůně či zápach působí přímo na podvědomí člověka. Mohou spustit emoce, které se vymykají vědomé kontrole. Bleskově vyvolají třeba vzpomínky či změní duševní stav. Fungují rychleji než zvukové podněty, uvedli dnes badatelé ve svém prohlášení.

Vůně navozují stav pohody. Díky tomu mohou podpořit i nákupní náladu. Účinkují dokonce významněji než informace o ceně či kvalitě, míní vědci. Reklamní sdělení tak prý hraje menší roli, pokud ho nedoprovází vůně. I slabá reklama vedla k většímu nákupu, když se s ní spojila vhodná vůně. Bez ní naopak zákazníci důkladněji posuzovali informace o výrobku a slabými argumenty se nedali zlákat k jeho pořízení.

Související témata:

Výběr článků

Načítám