Hlavní obsah

Studentské auto v Plzni chválil uznávaný italský designér

Právo, Ivan Blažek
Plzeň

„Velmi dobré, výborná úroveň.” Tak ohodnotil elektromobil vyvinutý studenty plzeňské Západočeské univerzity (ZČU) renomovaný italský automobilový designér Maurizio Corbi, který už dvacet let působí v legendární turínské značce Pininfarina.

BEZ KOMENTÁŘE: Elektrovozítko studentů ZČUVideo: Ivan Blažek, Novinky

Článek

Do Plzně přijel přednášet a také pokřtít nedávno dokončené univerzitní vozítko - dostalo jméno Yo! „Rozhodně se mi líbí. Dobrá kvalita, profesionální úroveň. Jde o velice ikonický čistý design,“ řekl Právu Corbi.

Rudé Yo!

KOMENTÁŘ DNE:

Lyžařské Nagano -  Nedá se nic dělat, dnešní komentář musí být sportovní, protože jedna mladá dáma přepsala lyžařské dějiny země. Čtěte zde >>

Rudé dvoumístné vozítko bez dveří a skel je určeno výlučně do městského provozu, rychlost je proto omezená na sedmdesát kilometrů v hodině, dojezd nepřesahuje padesát kilometrů. Elektromotor, který může dosáhnout výkonu až dvanáct kilowattů, pochází z Ameriky, zbytek je „made in ZČU“.

Jde o velice ikonický čistý design.
Maurizio Corbi, italský designér

Podvozek vyvinuli studenti strojní fakulty, laminátovou karosérii navrhli jejich kolegové na fakultě designu a umění. Celý proces trval zhruba rok. „My jsme začali loni v dubnu a termín dokončení byl do 16. ledna, tedy do slavnostního zahájení projektu Plzeň Evropské hlavní město kultury 2015,“ připomněl akademický sochař František Pelikán, který působí na fakultě designu.

Vůz se podařilo vyrobit díky grantům, jejich výše se pohybovala v řádu statisíců.

Foto: Ivan Blažek, Právo

Italský designér Maurizio Corbi za volantem plzeňského studentského automobilu

Jedem dál

A co dál? „Vývoj bude pokračovat. Máme několik vizí, nejdříve se asi zaměříme na vůz pro golfová hřiště,“ uvedl Pelikán. Také pro Josefa Formánka ze strojní fakulty se nejedná o uzavřenou kapitolu. „Chceme elektromobil přizpůsobit vozíčkářům,“ sdělil Formánek.

Ani podle Corbiho by nemuselo zůstat jen u prototypu. „Některé továrny jsou připravené na takový typ aut a takový design, například Renault,“ podotkl italský designér.

Kolik by sériově vyráběný elektrovůz, třeba v úpravě pro invalidy, stál, není zatím jasné. „Nevíme to, ideální cena by byla kolem tří set tisíc korun,“ poznamenal Formánek.

Studentům se podařilo vyvinout spolu s Yo! i závodní motokáru - ta dostala jméno W!NG. Její elektromotor je podstatně silnější. „Je stavěná na rychlost 160 kilometrů v hodině,“ doplnil Formánek.

Související témata:

Výběr článků

Načítám