Článek
„Vývoj odstartoval už v roce 2022, celkem se na něm podílelo přes padesát studentů,“ řekl Novinkám Jan Procházka, vedoucí týmu UWB eRacing Team Pilsen, v němž mají své zástupce fakulty elektrotechnická, strojní, ekonomická a aplikovaných věd.
„Jsem opravdu hrdý na všechny členy týmu za jejich práci a odhodlání,“ podotkl.
Stroj dosahuje rychlosti přes 130 km/h. „Pro stavbu naší historicky první elektrické formule jsme se rozhodli použít komponenty, které jsou z převážné většiny vlastního návrhu a výroby,“ sdělil Richard Sivera, vedoucí elektrické sekce.
Autonomní studentská formule chce porazit pilotovanou verzi
Elektrická formule musí zvládnout osm disciplín zaměřených na rychlost, obratnost nebo spotřebu paliva. Hodnotí se ale také efektivní hospodaření týmu s penězi.
Monopost z Plzně se v Mostě tento týden utkává s padesáti univerzitními týmy z celého světa. „Nejvzdálenější účastníci dorazili z Malajsie,“ sdělil Procházka.
Za měsíc budou následovat závody v portugalském Castelo Branco. Plzeňané se chtějí probojovat ve své kategorii mezi dvacet nejlepších týmů a alespoň ve dvou z osmi disciplín bodovat v TOP 10.
Historie týmu UWB eRacing Team Pilsen sahá do roku 2009. „V dalších sezonách bychom rádi rozšířili členskou základnu a chceme začít pracovat na vývoji autonomního řízení,“ uzavřel Procházka.