Článek
Na vývoji aplikace však nepracuje klasická IT firma. Zoo Praha se totiž spolu s hlavním sponzorem aplikace rozhodla vložit důvěru do rukou studentů středních a vysokých škol z České IT Akademie.
Ti navíc příští týden uspořádají přímo v areálu zoologické zahrady tzv. hackathon, kde budou v týmech soupeřit, kdo přijde s inovativnější a zábavnější funkcí.
Příští týden z úterý 21. na středu 22. května tak proběhne ve vzdělávacím centru trojského areálu 24hodinový maraton (od 11 do 11 hodin) studentské vývojářské kreativity a výstupy již brzy vyzkouší statisíce návštěvníků jedné z předních světových zoologických zahrad.
Mládě gorily nížinné má jméno, v Praze ho křtila slavná bioložka
Slavnostní vyhlášení kreativních nápadů pro aplikaci, jejímž hlavním sponzorem je Komerční banka, společně s předáním cen se uskuteční v areálu Zoo Praha 22. května od 12:30.
Česká IT Akademie a vývoj nové aplikace pro Zoo Praha
Vývoj aplikace zajišťuje Česká IT Akademie, která vznikla v roce 2023 s cílem umožnit mladým vývojářům a jejich učitelům praktické vzdělávání na reálných zakázkách. Akademii se sídlem v Praze tvoří více než 1000 studentů ze zapojených středních a vysokých škol napříč ČR, kteří pracují na projektech s reálným využitím.
Týmy zmíněné akademie za sebou mají již několik projektů a paralelně se zoo aplikací pracují kupříkladu na tzv. gamifikaci (technika marketingu, která se snaží zvyšovat zájem zaměstnanců a klientů pomocí užívání herních prostředků, designů a principů do neherních oblastí ) korporátní strategie pro mladoboleslavskou Škodu Auto.
„Formální vzdělávání nestíhá to obrovské tempo technologického pokroku, proto je mnohdy to, co se studenti v prváku naučí, u maturity již zcela zastaralé,“ poznamenal ředitel AI Evropského centra pro digitální inovace z Českého institutu informatiky, robotiky a kybernetiky (CIIRC) ČVUT v Praze Jaroslav Lískovec.
„Ale to je vlastně ten lepší případ, kdy se studenti aspoň někdy učí něco relevantního. Stal jsem se mentorem České IT Akademie, protože mi dává mnohem větší smysl rozvíjet nikoli znalosti, ale schopnosti studentů, a to především takové, které umožní se neustále adaptovat na technologické i společenské změny,“ doplnil.