Článek
Pozice Trade Marketing Manager se vyskytují převážně u FMCG (rychloobrátkových) společností. U středních a větších společností je tato pozice v organizační struktuře mezi obchodem a marketingem a zpravidla bývá podřízena marketingovému manažerovi. Trade Marketing Manager obvykle vede tým Trade Marketing specialistů, kteří se dále dělí dle značek nebo jednotlivých produktových kategorií. |
Do kompetencí trade marketingového oddělení spadá především zviditelnění a propagace produktů v místě prodeje – například reklamní stojany, regály, polepy, letáčky, ochutnávky, balení 2+1 zdarma, dárky k nákupu.
Trade Marketing Manager je zodpovědný za efektivní nakládání s částí marketingového rozpočtu, který je na trade marketing přidělen. Vyjednává také podmínky spolupráce s reklamními agenturami.
Trade Marketing Manager velmi úzce spolupracuje s brand marketingovým oddělením, kdy jednotlivé kampaně musí být s trade marketingem v souladu. Trade Marketing také velmi úzce spolupracuje s obchodním oddělením, pro které je marketingová podpora přímo na prodejně velmi důležitá.
Požadavky na uchazeče pro pozici Trade Marketing Manager jsou poměrně vysoké a vždy záleží na konkrétní společnosti. Obecně se ale požaduje vysokoškolské vzdělání se zaměřením na marketing či obchod, praxe na obdobné pozici minimálně tři a více let, u mezinárodních společností je požadována velmi dobrá znalost anglického jazyka.
Nutná je také zkušenost s vedením lidí, strategické myšlení, dobré analytické schopnosti a výborné komunikativní dovednosti.