Hlavní obsah

Slovník pracovních pozic: Product Manager Private Banking - Produktový manažer privátního bankovnictví

Slovník pracovních pozic poradí všem uchazečům o zaměstnání, jak správně chápat význam názvů pracovních pozic, o jejichž obsazení zaměstnavatelé usilují. Nejen že se většina z nich uvádí v angličtině: jednotlivé firmy mají samy často rozdílné představy o náplni práce, takže běžný výkladový slovník moc nepomůže.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek
Práce produktového manažera v segmentu privátního bankovnictví je zaměřena na vývoj nových produktů pro klienty privátního bankovnictví se specializací na oblast finančních trhů v úzké spolupráci s ostatními útvary banky.

Produktový manažer průběžně sleduje a vyhodnocuje nejen konkurenční produkty na trhu, ale musí pravidelně udržovat kontakt s externími partnery při dodávce produktů třetích stran (zahraniční banky, investiční společnosti, partneři ve skupině).

Do náplně práce patří komunikace s externími právními kancelářemi ohledně smluvní dokumentace u sofistikovaných produktů. Na druhé straně produktový manažer poskytuje metodickou a obchodní podporu privátním bankéřům, pravidelně vytváří a aktualizuje příslušné interní metodiky související s novými produkty, připravuje produktové listy a prezentace.

V hierarchii banky spadá pozice přímo pod ředitele privátního bankovnictví. Ačkoliv je v kontaktu a komunikuje napříč celým odborem, jedná se o samostatnou a poměrně nezávislou pozici. Celá činnost produktového manažera probíhá souběžně napříč celou bankou a je řízena jako projekt. Z toho se odvíjí do značné míry nejdůležitější požadavky na zkušenosti vhodných uchazečů.

Profesními předpoklady na tuto pozici jsou především prokazatelné obchodní výsledky v práci s portfoliem klientů privátního bankovnictví se zaměřením na oblast investičního bankovnictví, spojené s velmi dobrou znalostí konkurenčních produktů v oblasti komerčního či investičního bankovnictví.

Samozřejmostí na této pozici je vysokoškolské vzdělání ekonomického směru, výhodou bývá makléřská licence a znalost anglického jazyka formou běžné a odborné komunikace, slovem i písmem.

Z osobnostních předpokladů je nejdůležitější zkušenost s projektovým řízením, vysoká úroveň komunikace s důrazem na vyjednávací schopnosti, analytické schopnosti, samostatnost a iniciativa.

Tomáš Bergl, manažer Robert Half Finance & Accounting

Související články

Výběr článků

Načítám