Článek
Privátní bankéř zastupuje konkrétní banku, v rámci které se věnuje vybraným klientům – fyzickým osobám. Tento vztah je založen na dlouhodobém osobním kontaktu, detailní znalosti požadavků klienta (banky) a především na důvěře, kterou si musí zaměstnanec banky u klienta vybudovat. Privátní bankéř zprostředkovává klientovi plnou nabídku úvěrových, pojistných a investičních produktů. Jeho úkolem je prezentovat klientovi všechny dostupné produkty – karty, vedení účtů, možnost půjčky, v některých případech i pojištění nebo hypoteční úvěr, možnost dlouhodobých investic. |
Klient od privátního bankéře očekává nejen zprostředkování samotné, ale především poradenství a tipy potřebné pro finanční plánování a vhodné investice.
Z pohledu banky vytváří privátní bankéř především efektivní obchodní prostředí za účelem zvyšování prodeje produktů a identifikaci nových obchodních příležitostí u stávajících klientů.
Private banking jako takový je pouze spička běžného portfolia klientů banky. Jednotlivé bankovní instituce mají různé požadavky na minimální vklad do produktů, aby se klient mohl stát členem tohoto „VIP klubu“. Tyto částky se pohybují v rozmezí 5-10 milionů českých korun, ale mohou být i třeba okolo 30 milionů Kč. Pozice bývá zaměňována s přepážkovými pracovníky, kteří jsou často nazýváni privátními bankéři. V tomto případě však nejde o exkluzivní private banking.
Uchazeči na tuto pozici musejí znát velmi dobře finanční trhy a orientovat se v nabídce produktů. Samozřejmostí je dokonalé vystupování, spolehlivost a důvěryhodnost. Důraz je kladen i na znalost cizích jazyků (především anglického jazyka, ale kladně jsou hodnoceny i další jazyky potřebné pro komunikaci se zahraniční klientelou - například německý a francouzský jazyk). V současné době je pro zaměstnavatele nejdůležitější předchozí praxe uchazečů na obdobné pozici.
Tomáš Bergl, manažer Robert Half Finance & Accounting