Článek
Pozice Marketing Specialist se vyskytují napříč všemi obory na trhu, kromě oblasti FMCG (rychloobrátkové zboží), kde se pozice v marketingu nazývá brand manager. |
V organizační struktuře spadá pozice Marketing Specialist zpravidla pod marketingového manažera, kterému poskytuje podporu při všech marketingových aktivitách. U menších a středních společností může Marketing Specialist spadat přímo pod obchodního nebo generálního ředitele.
Mezi kompetence pracovníka ve funkci Marketing Specialist patří především provádění marketingových činností dle ročního strategického plánu, příprava jednotlivých promočních akcí, eventů, komunikace s externími dodavateli (například reklamními agengurami). Součástí pracovní náplně je také odpovědnost za správu části marketingového rozpočtu a vyhodnocování jednotlivých kampaní, včetně analýz trhu.
Požadavky na uchazeče pro pozici Marketing Specialist se liší v závislosti na konkrétní společnosti a senioritě pozice. Podle zkušeností mezinárodní personální společnosti Robert Half je zpravidla vyžadováno středoškolské či vysokoškolské vzdělání, praxe na obdobné pozici v marketingu 2 až 3 roky. U pozic v mezinárodních společnostech bývá také nutná velmi dobrá znalost anglického jazyka.
Mezi další požadavky patří, stejně jako u pozic marketingového manažera, komunikační a prezentační dovednosti spolu se schopností analyticky uvažovat.
Mzdové ohodnocení na pozicích Marketing Specialist se v závislosti na typu společnosti nejčastěji pohybuje od 25 000 do 45 000 Kč (měsíční hrubá mzda).“
Zuzana Schrötterová, divizní manažerka Robert Half Sales & Marketing