Článek
HR generalista je personalistou ve společnosti, který je zaměřený na všechny HR procesy (procesy v oblasti lidských zdrojů) a personální administrativu. Jedná se o nábor, vzdělávání, adaptaci zaměstnanců, oblast odměňování a benefitů, hodnocení zaměstnanců a jejich rozvoj. |
V rámci HR administrativy je HR generalista zodpovědný za komplexní správu složek zaměstnanců, administrativu spojenou s nástupy, výstupy zaměstnanců z nebo do společnosti. Také má na starosti evidování a případnou úpravu zaměstnaneckých smluv.
HR generalista je podporou manažerům, liniovým manažerům a všem zaměstnancům v otázkách lidských zdrojů. Podílí se na různých projektech – například na změnách systémů odměňování, hodnocení, i na náborech zaměstnanců.
HR generalista komunikuje s dodavateli (personálními agenturami a vzdělávacími agenturami). S personálními agenturami řeší oblast náboru a výběru nejlepších zaměstnanců pro společnost. Se vzdělávacími agenturami například koordinuje a organizuje jazykové kurzy pro zaměstnance a rozmanitou škálu školení pro stávající zaměstnance.
Rovněž spolupracuje se mzdovou účetní v otázkách přípravy podkladů pro mzdy. HR generalista také poskytuje poradenství v oblasti pracovně-právní legislativy a zároveň řeší případné problémy zaměstnanců.
Obvyklým požadavkem je vysokoškolské vzdělání (nejlépe humanitního směru – andragogika, personální řízení) a praxe na obdobné pozici. Častým požadavkem je velmi dobrá znalost anglického jazyka a naprostou nezbytností je výborná orientace v Zákoníku práce.
Výhodou je dobrá znalost práce v Excelu a v SAPu. Společnosti při výběru uchazečů na pozici HR generalisty kladou důraz na komunikační, argumentační a organizační dovednosti. Samozřejmostí je i schopnost empatie.
Iva Šimůnková, divizní manažerka OfficeTeam, Robert Half International