Hlavní obsah

Slovník pracovních pozic: Business development

Novinky, Radka Mlčochová, Manpower Česká republika

Slovník pracovních pozic poradí všem uchazečům o zaměstnání, jak správně chápat význam názvů pracovních pozic, o jejichž obsazení zaměstnavatelé usilují. Nejen že se většina z nich uvádí v angličtině: jednotlivé firmy mají samy často rozdílné představy o náplni práce, takže běžný výkladový slovník moc nepomůže. Požádali jsme proto přední odborníky s bohatými zkušenostmi z praxe, aby čtenářům postupně vysvětlili, co je při hledání práce doopravdy čeká.

Foto: Ondřej Lazar Krynek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Pozice v rámci business development, konkrétně BD manager, v sobě zahrnuje zodpovědnost za prodej, případně export zboží, produktů firmy. Samozřejmě se nejedná pouze o udržení stávajících kontaktů a výše prodeje, ale zejména o rozvoj a vývoj této části firemní strategie.

Tyto pozice bývají poměrně dobře finančně ohodnoceny a přidávají se i bonusy ve věcné formě, které jsou k výkonu práce zapotřebí – mobilní telefon, notebook či firemní automobil. Výrazně zde většinou záleží na konkrétním úspěchu v konkrétním období, ten je dále finančně ohodnocen.

Na kandidáty jsou kladeny obecné požadavky: minimálně SŠ vzdělání, vítané je i VŠ, jazykové znalosti – anglický plus další jazyk dle zaměření firmy, základní znalost MS office, praxe v oboru podle konkrétní pozice, často i řidičský průkaz skupiny B, a samozřejmě samostatnost, časová flexibilita a komunikativnost.

Speciální požadavky většinou nejsou kladeny, záleží tedy na konkrétním uchazeči, jak rychle je schopen se s novou pozicí sžít, začít fungovat v rámci firemní filosofie a přinášet nová řešení na základě jednak zkušeností, ale i čistě lidského rozumu.

Pro junior pozice jsou požadavky obdobné, jen se neprokazuje praxe a potenciální junior manageři musejí počítat s menší mírou samostatnosti v rozhodování a s důrazem na učení se od svých výše postavených kolegů.

Související témata:

Výběr článků

Načítám