Hlavní obsah

Školský ombudsman letos řeší hlavně šikanu a inkluzi

Novinky,

Školský ombudsman Ladislav Hrzal řešil za první tři měsíce roku 37 stížností, nejčastěji vztahové záležitosti mezi učiteli, přijímání dětí do mateřských a základních škol, šikanu a problematiku společného vzdělávání neboli inkluzi. Hrzal, který je rovněž zakladatelem ankety o nejoblíbenějšího učitele Zlatý Ámos, se stal školským ombudsmanem v září roku 2016.

Foto: Jiří Mach, Právo

Školský ombudsman Ladislav Hrzal

Článek

Hrzal při svých výjezdech řešil i několik závažných podnětů na šikanu mezi žáky a jeden případ šikany profesora ze strany studentů, jak informovalo ministerstvo školství.

Apolitičnost škol a mezilidské vztahy

V souvislosti s maturitními zkouškami na ombudsmana mířilo nemálo dotazů na možnosti přezkumu výsledků maturit. Větší množství dotazů a připomínek přišlo k tématu apolitičnosti škol a k účasti žáků a studentů na politických demonstracích. Studenti totiž v rámci své výstražné stávky na obranu společenských a ústavních hodnot vyšli 15. března ze škol. [celá zpráva]

„Jsem rád, že se v této funkci potvrzuje smysl mé činnosti a počet pozitivních reakcí mi dodává další energii. Je to nejpozitivnější trend od doby ustanovení funkce školského ombudsmana,“ uvedl Hrzal.

V dalším období se chce zaměřit na atmosféru a mezilidské vztahy ve školách, řešení dopadů inkluze, kyberšikany a šikany obecně – i na znalost práv a povinností pedagogů. Poté může osobně intervenovat či se obrátit na školní inspekci, která má situaci vyřešit.

Mimochodem – již dříve prozradil, že problémy mezi učiteli se musí zabývat poměrně často. [celá zpráva]

Související články

Výběr článků

Načítám