Článek
„Počítat na tabletu je super. Hned víme, zda máme správný výsledek, nebo když si nevíme rady, tak nás tablet navede ke správnému řešení. A taky tam jsou zajímavé příklady,“ uvedly děti v dotaznících.
Rychle si najdou informace
Do květnového dotazníkového šetření se zapojilo 27 žáků této třídy. Více než 90 procent z nich uvedlo, že nejraději používají tablety při řešení matematických příkladů. Jako druhý předmět uvedlo necelých 80 procent výuku českého jazyka.
Přínos tabletů ve výuce popsala učitelka liberecké ZŠ Petra Soldánová: „Žáci si výrazně zlepšili své dovednosti při práci s tablety. Rychle se orientují při vyhledávání informací. Ve škole jsou více motivováni a jsou aktivnější.“
Pracovní listy není třeba hledat a kopírovat
Z dotazníkového šetření dále vyplynulo, že v průměru používají žáci tablety 20 minut v jedné vyučovací hodině.
„Samozřejmě jsou i skupinové práce, kdy pracují žáci s tablety prakticky celou hodinu, ale to není tak časté,“ dodala Soldánová.
Pedagogové využívají tablet nejvíce v přípravě na hodinu. Práci jim usnadňuje například tím, že nemusejí vyhledávat pracovní listy na papíru a kopírovat je, ale mohou si připravit svůj pracovní list elektronicky a nahrát jej dětem přímo do tabletů.
Tabletová třída v ZŠ Husova byla vybavena v rámci projektu Škola dotykem, který už druhým rokem realizuje nezisková organizace EDUkační LABotaroř (EDULAB) s podporou společnosti Samsung Electronics Czech and Slovak.
„Většina učitelů potřebuje vidět využití moderních technologií v praxi,“ doplnil na závěr ředitel organizace EDULAB Michal Orság s tím, že k tomu budou sloužit červnové praktické workshopy.