Článek
Podmínkou pro přijetí na tento obor je, že každý ze studentů ve druhém ročníku začne podnikat. V prvním a druhém ročníku je celkem 50 posluchačů. V plánu má většina z nich podnikání na internetu, tvorbu e-shopů, obchodování s nově vytvářenými aplikacemi, organizování akcí pro firmy nebo budování kaváren.
Role učitelů je často spíše v koučovaní a studenti si sami rozhodují nejen o tématech, ale i o formě výuky.
„První ze studentských firem vznikne již v lednu příštího roku. Studentům pomůžeme radou a budeme rádi, když se jim podnikání tak rozjede, že se mu budou moci po ukončení třetího ročníku naplno věnovat,“ řekl Robert Zich, ředitel ústavu managementu a současně garant programu zaměřeného na podnikavost.
Co nejblíže praxi
Nové centrum poslouží studentům k tomu, aby si navzájem prezentovali své projekty a firmy, a společně, samozřejmě s radou pedagogů, řešili případné problémy. Mohou jej využít i ke všem obchodním schůzkám. Je to jejich školní zázemí pro podnikání. Studijní obor je zaměřen tak, aby byl co nejblíže praxi.
Masarykova univerzita otevírá programy pro tlumočníky znakového jazyka a embryology
Celý projekt je inspirován univerzitou ve finském Tampere, jejíž podnikatelská fakulta takto připravuje na profesní život budoucí podnikatele.
„Role učitelů je často spíše v koučovaní a studenti si sami rozhodují nejen o tématech, ale i o formě výuky,“ vysvětlil Zich.