Článek
Podmínkou pro přijetí na tento obor je, že každý ze studentů ve druhém ročníku začne podnikat. V prvním a druhém ročníku je celkem 50 posluchačů. V plánu má většina z nich podnikání na internetu, tvorbu e-shopů, obchodování s nově vytvářenými aplikacemi, organizování akcí pro firmy nebo budování kaváren.
Role učitelů je často spíše v koučovaní a studenti si sami rozhodují nejen o tématech, ale i o formě výuky.
„První ze studentských firem vznikne již v lednu příštího roku. Studentům pomůžeme radou a budeme rádi, když se jim podnikání tak rozjede, že se mu budou moci po ukončení třetího ročníku naplno věnovat,“ řekl Robert Zich, ředitel ústavu managementu a současně garant programu zaměřeného na podnikavost.
Co nejblíže praxi
Nové centrum poslouží studentům k tomu, aby si navzájem prezentovali své projekty a firmy, a společně, samozřejmě s radou pedagogů, řešili případné problémy. Mohou jej využít i ke všem obchodním schůzkám. Je to jejich školní zázemí pro podnikání. Studijní obor je zaměřen tak, aby byl co nejblíže praxi.
Celý projekt je inspirován univerzitou ve finském Tampere, jejíž podnikatelská fakulta takto připravuje na profesní život budoucí podnikatele.
„Role učitelů je často spíše v koučovaní a studenti si sami rozhodují nejen o tématech, ale i o formě výuky,“ vysvětlil Zich.