Článek
„Změny, které jsme museli udělat ze dne na den, by normálně trvaly dva roky,” uvedla rektorka ve vyjádření pro média.
Online výuka podle Nerudové přinesla nové možnosti, třeba větší zapojení odborníků z praxe nebo zahraničních expertů na přednáškách, přesto tuto formu považuje dlouhodobě za neudržitelnou.
Nouzové maturity: část komise online
„Podstatnou součástí studia je sociální život a kontakty studentů, které jim chybějí. Sociální život formuje jejich osobnost,” uvedla.
Nedostatek kontaktů se podle ní ve výsledku může projevit i na schopnostech absolventů pracovat v kolektivu.
Na MENDELU se rok distančního vzdělávání zatím nejvíce dotkl zahradnické fakulty, kde někteří ukončují studium, protože jim online forma nevyhovuje.
Konkrétně na její univerzitě jsou navíc značné problémy např. ve výuce praktických oborů, jako je zemědělství či lesnictví, které na dálku učit nelze.
Na MENDELU se rok distančního vzdělávání zatím nejvíce dotkl zahradnické fakulty, kde někteří ukončují studium, protože jim online forma nevyhovuje. Naopak ekonomické obory si se současnou situací poradily nejlépe.
Škola zavře menzu
Mendelova univerzita aktuálně zpřísnila stávající opatření: od čtvrtka zavírá menzu, která dosud fungovala v režimu „take away”. Univerzitní krizový štáb tento týden navíc ještě více omezil vstup do areálu kampusu a zaměstnanci mají využívat práci na dálku, je-li to možné.
Předseda konference rektorů: VŠ by se mohly částečně otevřít nejdříve po Velikonocích
Celkově podle Nerudové krize ukázala, že role vědců je nezastupitelná - ti podle jejích slov lidem vysvětlovali, co je pandemie, jak se virus chová, a bojovali s dezinformacemi.
„Nicméně ačkoli vědci vyprodukovali velké množství doporučení, tak do reálných politik jich bylo promítnuto velmi málo,” dodala na závěr.