Hlavní obsah

Průzkum: Na zaslaný životopis nedostala třetina uchazečů odpověď

Více než třetina lidí (35 procent), kteří reagovali na inzertní nabídku práce, se odpovědi nedočkala. Další pětině uchazečů firmy zaslaly neosobní zamítavý e-mail až teprve po relativně dlouhé době. Ukázal to průzkum pracovního portálu OnlinePráce, který zjišťoval, s jakými reakcemi se setkávají uchazeči při hledání zaměstnání nejčastěji.

Článek

Zhruba čtvrtina dotázaných uvedla, že po odeslání životopisu obdržela jako reakci pouze neosobní e-mail s potvrzením o přijetí. Pětina respondentů dostala rychlou odpověď s informacemi o dalším postupu výběrového řízení. Ankety se v únoru zúčastnilo 376 návštěvníků portálu.

"Prodlevy v reakcích na zaslané životopisy může způsobovat řada faktorů. V porovnání třeba s rokem 2007 je na trhu v řadě oborů mnohem více uchazečů, a tedy i mnohonásobně více reakcí na vypsaná výběrová řízení. Firmám proto může trvat zpracování materiálů uchazečů déle," vysvětlila Tereza Žáková ze zákaznického servisu OnlinePráce.

Potvrzení o přijetí životopisu a případně dalších materiálů je podle ní vhodné. Pokud má firma už jasnou představu o průběhu výběrového řízení, měla by ji prý uchazečům sdělit co nejdříve. Průběh prvního kontaktu uchazeče a potenciálního zaměstnavatele může silně ovlivnit obě strany v rozhodování o spolupráci. "Firma má právo si vybrat nejvhodnějšího kandidáta a ten má zase nárok na volbu nového zaměstnavatele i podle toho, jak s ním firma během výběrového řízení komunikovala," dodala.

Související témata:

Výběr článků

Načítám