Článek
Přešli k nim z problematických firem. Uvedli to ředitelé ČSAD autobusy a dopravního podniku Miroslav Hucl a Michal Kraus.
"Během posledních dvou týdnů se k nám přihlásilo 14 řidičů, tři roky to nepamatujeme," řekl Kraus. Noví zaměstnanci mají řidičské oprávnění na nákladní automobily, někdy i na autobus. Firma je tak nemusí náročně přeškolovat z "béčka" (osobní vozy), tak jako v minulých letech. Podle Krause i Hucla je to dáno problémy i krachy řady dopravních firem v kraji, které ze dne na den ztratily zakázky.
"V posledních dnech jsme přijali pět řidičů, kteří měli oprávnění typu C na řízení nákladních vozů," řekl Hucl. Podle něj přetahovaly dříve dopravní firmy v regionu jejich řidiče autobusů na kamióny výrazně vyššími mzdami, většinou od 30 000 do 40 000 korun včetně diet. "Naše aktuální průměrná hrubá mzda je 19 500 Kč. Další zhruba 2000 korun tvoří diety," řekl Hucl. K výhodám patří dále penzijní a životní připojištění, oblečení, zaměstnanecké jízdenky pro celou rodinu, odměny za odpracované roky i možnost parkování autobusů v místě bydliště.
Plzeňské městské dopravní podniky, které zaměstnávají zhruba 500 řidičů autobusů, trolejbusů a tramvají, by potřebovaly ještě několik mužů či žen na řízení trolejbusů. ČSAD autobusy se 460 řidiči by přijaly ještě několik lidí na Nepomucko a Rokycansko. V ČSAD nyní řídí linkové autobusy devět žen, dopravní podnik jich má desítky.