Článek
Resort školství vyhlásil „Pokusné ověřování obsahu, metod a organizace kombinovaného vzdělávání v základních a středních školách na období od 1. 2. 2021 do 31. 8. 2022“.
„Jeho účelem je ověřit možnosti organizace, obsah a metody pro kombinované vzdělávání, které by mohlo do budoucna představovat rozšíření vzdělávací nabídky škol např. z důvodů nadání žáků, nemoci, dlouhodobého pobytu v zahraničí, dlouhodobější léčby, poptávky rodičů a dalších případů, kdy využití kombinovaného vzdělávání může být pro žáka a jeho rodinu výhodnější než prezenční výuka,“ popsala pro Novinky tisková mluvčí MŠMT Aneta Lednová.
Nová výuka techniky se začlení do učiva ZŠ zřejmě až v roce 2023
Obsahem pokusného ověřování je podle úřadu plnění povinné školní docházky v základních školách a ve školách zřízených podle § 16 odst. 9 školského zákona a vzdělávání ve středních školách s využitím kombinovaného vzdělávání, tedy s využitím technických prostředků pro vzdělávání na dálku bez osobní přítomnosti žáků v části vyučovací doby ve škole.
Hlavním cílem pokusného ověřování je připravit podklady pro rozhodování o tom, zda začlenit kombinované vzdělávání v období plnění povinné školní docházky v ZŠ a SŠ do tuzemského systému vzdělávání i pro běžnou situaci, a připravit podklady pro případnou právní úpravu.
Ke změně učiva s důrazem na informatiku se přihlásilo 787 škol
„Bližší informace a úpravy tak budou vyplývat právě ze zpětné vazby a vyhodnocení uvedeného pokusného ověřování,“ dodala Lednová s tím, že zatím se do projektu zapojilo 72 škol, přičemž počet žáků ministerstvo neeviduje.
Jeden den v týdnu či tři týdny za pololetí? Záleží na škole
Web Národního pedagogického institutu (NPI) připomíná, že časové modely navrhované školami jsou různé. Může jít o zavedení distančního vzdělávání na jeden konkrétní den v týdnu, 1–3 týdny za pololetí nebo 1–2 dny za měsíc. Záleží to tedy na samotných zapojených školách.
Podle NPI bude přínosem využití co nejvíce různých kombinací. Užitečné bude rovněž zjistit, co nefunguje, protože i to je podle školského resortu zpětná vazba, se kterou lze pracovat.
Velké mezery mají desetitisíce žáků, plošnému zavírání škol je třeba zabránit, tvrdí inspekce
Česká školní inspekce nicméně tento týden upozornila, že závažné mezery ve znalostech a dovednostech má po dlouhé výuce na dálku při uzavření škol minimálně 36 500 žáků základních škol a 18 tisíc středoškoláků. Podle inspektorů budou tyto děti potřebovat na odstranění rozsáhlých nedostatků nejméně ještě celý školní rok.
Za hodinu podzimního doučování obdrží učitelé do 250 Kč, plánuje MŠMT
MŠMT chystá další doučování.