Hlavní obsah

Přerovští studenti dostanou impuls k zamyšlení

Právo, Miloslav Hradil

Na jedné straně velké ambice a sebevědomí. Na druhé straně nereálný nebo zkreslený pohled do budoucnosti. Jsou si ale dnešní studenti vědomi, že je může potkat nezaměstnanost, dluhová spirála a třeba i život na ulici?

Foto: Profimedia.cz

Nezaměstnaní často utápějí své zklamání v alkoholu.

Článek

Přimět k zamyšlení nad významem práce pro člověka a dopady dlouhodobé nezaměstnanosti na jeho osobnost, vztahy a postavení ve společnosti má studenty z Přerova a okolí premiérový devadesátiminutový projekt s názvem Quo vadis?. První multimediální blok čeká na gymnazisty v pondělí 19. ledna, další budou následovat až do léta. Promlouvat k nim budou sociální pracovníci.

Méně se vyžaduje zodpovědnost

„Máme reálné zkušenosti s tím, že převzetí zodpovědnosti se dnes po dětech a mladých lidech chce obecně méně, než tomu bylo dříve. Proto jsme pro studenty třetích a čtvrtých ročníků středních škol připravili zážitkový seminář, který nebude jen o teorii – my totiž předneseme i příklady z naší každodenní praxe,“ uvedla Marta Šintáková z oddělení sociální prevence přerovského magistrátu.

Někdy je snadné upadnout na dno

Takových životních osudů zná podle svých slov ze své praxe celou řadu. Latinské Quo vadis? čili Kam kráčíš? je podle ní příznačnou otázkou například pro pětapadesátiletého muže, který o práci řidiče přišel před osmi lety v době, kdy si byl jist, že do měsíce znovu usedne za volant, byť u konkurence. Novou práci však nesehnal. Své zklamání začal utápět v alkoholu, přidaly se k tomu dluhy, hádky s manželkou, rozvod a odchod od rodiny, ubytovna a nakonec ulice.

„Přišel o práci, peníze, zázemí a začal žít ze dne na den,“ konstatovala Šintáková. Sociální pracovníci nebudou náctiletým ale pouze přinášet příklady z praxe, ale v rámci přednášky promítnou studentům i ukázky z filmů, které naznačují, jak snadné je někdy upadnout na dno.

Studenty do přednášek zapojí

„Semináře budou jakýmsi zamyšlením nad realitou. Není ale cílem, aby studenti jen poslouchali prázdná slova o rozbití struktury denního času, deprivaci z absencí pravidelných činností, o ztrátě sociálního statusu a podobně. Do přednášek je proto aktivně zapojíme,“ zdůraznil náměstek přerovského primátora Tomáš Navrátil (ANO).

Není to první multimediální blok, který přerovští sociální pracovníci připravili. V roce 2012 bodovali u dětí ze základních škol se sérií přednášek, která nesla název Babi, dědo, nejste sami a přibližovala školákům pojmy jako stárnutí, stáří, samota či příprava na smrt.

Související témata:

Výběr článků

Načítám