Článek
V průběhu let 2011–2016 se stal pravidelným účastníkem, a přestože se celých šest let umisťoval v celostátním finále v první desítce, až poslední šestá účast ho dovedla nejvýše a stal se celkovým vítězem.
Rok 2016 byl pro Jana také poslední možností, kdy se mohl před odchodem na vysokou školu a vzhledem k věkovému limitu Logické olympiády účastnit. V průběhu studií na gymnáziu se nicméně zapojil i do celé řady dalších soutěží ať už ve spojení s matematikou, lingvistikou či šachy. Potěšení totiž umí najít v úlohách a hrách všeho druhu.
Úplně nejraději má matematiku
Jak sám říká, nejoblíbenějším předmětem sice byla matematika, ale díky výborným profesorům se rád věnoval i jiným předmětům.
Vysoká škola ho nakonec o soutěže zcela nepřipravila, protože se rozhodl vrátit jako organizátor a v současnosti se aktivně zapojuje do pořádání České lingvistické olympiády.
Matematika však zvítězila jako hlavní obor budoucího studia, a tak letos v červenci dokončil bakalářské studium Obecné matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě Univerzity Karlovy. Tento akademický rok se mu otevřou brány univerzity v Cambridge, kde ho čeká jednoleté magisterské studium matematiky.
Důležitý kontakt s lidmi
Logické olympiádě vděčí Jan zejména za nová přátelství, která vznikala na táborech pořádaných Mensou.
Třináctý ročník Logické olympiády odsoutěží nadšenci u svých počítačů
„Věřím, že díky táboru Logické olympiády jsem se stal otevřenější a více si vážím týmové spolupráce,“ shrnuje Jan hlavní přínosy. A dodává: „Logické olympiády pak pro mne vždy byly příjemnou výzvou i podnětem ke snaze o soustředěný výkon v omezeném časovém limitu, což je vždy velice hodnotný trénink.“
Takový trénink se pak hodil například při zkouškách na vysoké škole. Při samotném studiu ale, jak sám uvádí, pomohl především kontakt s lidmi s podobným přístupem a v podobné situaci.