Hlavní obsah

Pražský Zlatý Ámos putuje na SOŠ Drtinova

Vítězně z pražského regionálního kola soutěže o nejoblíbenějšího kantora Zlatý Ámos vzešel Tomáš Nuc Botlík, který působí na Střední odborné škole Drtinova v Praze 5, kde učí němčinu, personální management a international leadership. Vyučuje ale také na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.

Foto: Jiří Mach, Právo

S korunkou Pražský Zlatý Ámos Tomáš Nuc Botlík, po levici s Kateřinou Kubrovou, dole ředitel soutěže Ladislav Hrzal

Článek

Odborná porota vyslala do semifinále také učitelku prvního stupně Kateřinu Kubrovou ze ZŠ náměstí Curieových v Praze 1.

„Věřte, že to máme těžší než vy, protože musíme někoho vybrat a mezi vašimi skvělými výkony jsou jen nepatrné rozdíly. Ale vaši učitelé už tu největší odměnu získali, protože jste je do soutěže nominovali,“ řekl dětem po vyhlášení výsledků ředitel soutěže Ladislav Hrzal.

Nominace do Zlatého Ámose obnáší kromě souhlasu učitele také sběr stovky podpisů na petici.

O Zlatého Ámose se utká 65 učitelů

Věda a školy

A třeba děti ze ZŠ Londýnská se zapotily, protože z obav, aby neporušily nařízení spojená s ochranou osobních údajů, nemohly sbírat podpisy mezi spolužáky bez souhlasu rodičů, a tak autogramy sháněly mimo školu či s potvrzeným rodičovským požehnáním.

Foto: Jiří Mach, Právo

Pražský Zlatý Ámos Tomáš Nuc Botlík

Neslyšící ukázali zuby

Že to měla porota tentokrát obzvláště náročné, ukazuje i fakt, že se letos neobešla bez tlumočníka. Základy znakové řeči zvládala jen porotkyně Iva Hajnová.

Svého favorita totiž vyslala do soutěže i Střední škola, Základní škola a Mateřská škola pro sluchově postižené Výmolova, jejíž studenti se snažili vizuálně velice živým projevem protlačit do semifinále svého učitele Davida Jordu, rovněž absolventa školy. Ten je podle nich coby zástupce ředitele jediným neslyšícím ve vrcholovém managementu v českém školství.

Cenu Zlatý oříšek získalo pět chlapců a tři dívky

Věda a školy

Porotu ale spíše než mimořádně tichá performance zaskočily ukázky zubních protéz, které jim beze slova předložili žáci na stůl.

David Jorda totiž svěřenou mládež vzdělává v oblasti protetické technologie a zhotovování stomatologických protéz a předložené výrobky byly ukázkou úspěchu jeho výuky. Děti oceňovaly jeho zapálený přístup k výuce, ale také artikulaci a výraznou mimiku.

Po vystoupení pak učitel porotě nikterak hlasitě připomněl, že náhražky zubů sice jednou čekají skoro každého, ale péče o chrup je lepší, protože ta není tak drahá.

Doučování placené z Národního plánu obnovy bude pokračovat do srpna

Věda a školy

Výběr článků

Načítám