Článek
Dočte se i o výhodách služebních telefonů, motivačním ohodnocení, o možnostech dalších příjmů například ze sjednání hypotečních úvěrů a pojištění a v neposlední řadě také o možnosti ovlivňovat svoji pracovní dobu. I přesto patří reality mezi obor s poměrně velkým stupněm fluktuace pracovníků, který dosahuje až osmdesáti procent.
Zbylých dvacet procent „stálých“ pracovníků však nedá na realitní trh dopustit a pravděpodobně by se svého místa nikdy nevzdali. To jsou lidé, kteří měli štěstí na výběr společnosti, pro kterou pracují, ale také jsou ochotni pracovat sami na sobě, vzdělávat se o dále se pracovně vyvíjet.
Znalost práva je nutností
Řada, zejména mladých, uchazečů si nedokáže zcela přesně přestavit všechny každodenní nutné povinnosti vyplývající z této práce. Kromě mnoha administrativních operací je nutná alespoň základní znalost právních předpisů. Většina nováčků má také tendenci poněkud podceňovat velmi podstatnou věc a to sice každodenní styl s velkým počtem klientů. Průměrný realitní makléř absolvuje během týdne zhruba 10-20 schůzek a prohlídek.
Vzhledem k tomu, že pevná pracovní doba v této profesi téměř neexistuje, je to poměrně velký nápor na psychiku. Klienti jsou ne vždy příjemní a je s nimi také potřeba jednat mnoha různými způsoby. Co je příjemné jednomu nemusí fungovat na druhého a dobrý makléř by to měl poznat.
Co je pro zájemce klíčové
Pro úplného nováčka je nejdůležitější to, jak ho společnost dokáže vyškolit nejen odborně, ale hlavně při zvládání stresových a nestandardních situací, které sebou tato práce přináší. Pokud přijde pracovník první den na nové místo a očividně na něj nikdo nemá čas, je na místě přemýšlet o správnosti volby. Věčně zaneprázdněný šéf a nekomunikující kolegové budou později jen velmi těžko vytvářet fungující podporu společnosti stojící za zaměstnancem.
V dobře fungujícím a zaběhlém systému by rituály související s příchodem nového člena měly být přesně dány a měly by být samozřejmostí. Pokud totiž zaměstnavatel od pracovníka očekává rychlé zařazení do chodu celé firmy, musí mu také poskytnout podporu. Pokud možno stejnou pro všechny nově příchozí.
Zajímejte se již před přijetím
Mnohdy stačí pozorovat už při samotném přijímacím pohovoru. Tady platí, že vše má být dopředu jasné a zřetelně řečené. Věty typu: „Pak se nějak domluvíme.“ „To záleží…“, jsou známkou naprosté neprofesionality a uchazeče by měli rovnou varovat o serióznosti celé instituce. To samé platí i pro pohovory, které jsou vedeny v časovém presu. Pokud si uchazeč udělá na pohovor čas je na místě očekávat to samé i od druhé strany. Obě strany si tak vzájemně prokazují úctu.
Před samotným nástupem do nové firmy je nezbytné se o ní vždy něco dozvědět. Vypovídací schopnost má třeba prezentace na webových stránkách, kde je dobré všimnout si například čerstvosti údajů. Pokud dáváte přednost osobnímu kontaktu, zkuste do společnosti třeba zavolat a zeptejte se jako klient na nějakou informaci týkající se prodeje nemovitosti.
Školení a etika
Kvalita vyškolení personálu se pozná i na těchto zdánlivých maličkostech. Pokud budete s výsledkem spokojeni, není se čeho obávat, se vší pravděpodobností jste narazili na společnost, která si váží nejen sama sebe ale i svých pracovníků a pro takovou je radost pracovat.
Velmi důležitou roli při hledání zaměstnání v realitní kanceláři může také hrát ohled na to, zda má Etický kodex a Firemní principy. Jejich dodržování je požadováno po všech pracovnících, na druhou stranu ti mají jistotu, že je nikdo nebude nutit do věcí, které by jim mohli být nepříjemné. Z velkých realitních kancelářích má tyto principy zavedená například společnost Remax.