Článek
Důvodem zmírnění podmínek je nedostatek zájemců o tuto práci, který panoval delší dobu. Školení totiž v mnoha případech nemohli hradit budoucí zaměstnavatelé. Řidiči si ho museli zaplatit buď ze svého, nebo ho v rámci rekvalifikace hradily například úřady práce. Za školení, které zahrnuje nejenom řízení vozidla, ale i zásady první pomoci, tak zájemci vydali i přes 30 000 korun.
"Nikde přitom nemají jistotu, že je záchranná služba přijme, protože ještě musejí projít závěrečnými zkouškami," upozornila mluvčí pražské záchranky Jiřina Ernestová. "Navíc finanční ohodnocení řidiče není u nás oproti řidičům nákladních vozů nijak navýšené," dodala.
Rozsah 780 hodin je přitom podle mnoha odborníků z praxe nesmyslný. "780 hodin představuje při současném zaměstnání rok a půl až dva roky studia," uvedl Alan Rybády, který má školení v pražské záchranné službě na starosti. Délka kurzu a náklady na něj se podle něj odrazily i na počtu uchazečů o tuto práci. "Zkrácení kurzu může snížit náklady na něj i o čtvrtinu," doplnil.
Do roku 1995 nemuseli řidiči záchranných vozů absolvovat žádný kurz. Poté byl zaveden kurz v rozsahu 300 hodin, což trvalo až do roku 2004, kdy byla zavedena současná norma.