Hlavní obsah

Personalisté cílí na pasivní kandidáty

Právo, kil

Hlad po kvalitních pracovnících, který v současnosti panuje na českém trhu práce, zrodil i fenomén tzv. pasivního kandidáta. Jedná se o kvalifikovaného pracovníka, jehož musí firma oslovit s nabídkou práce sama, jelikož on sám nové pracovní uplatnění nehledá. Tento problém je pro personální (HR) manažery všech firem působících v Česku stále palčivější.

Foto: Profimedia.cz

Metody přetahování nerozhodných zaměstnanců někdy mohou připomínat spíš únos.

Článek

Pokud už nakonec kýžený pracovník „lovící“ formu na internetu sám vyhledá, je třeba udělat maximum pro to, aby jeho zájem neopadl.

Soutěž Recruitment Academy Awards každý rok proto vyhodnocuje firmy s nejlepšími projekty HR marketingu. V soutěži pro rok 2016 si ocenění za nejlepší kariérní stránky odnesla společnost Deloitte, nejlepším videem se pak může pochlubit firma Tipsport.

Pasivní kandidáti představují téměř 75 procent ekonomicky aktivního obyvatelstva na českém pracovním trhu.
Milan Novák, Recruitment Academy

Důležitost marketingu roste

„Důležitost kvalitního HR marketingu bude stále větší. Již nyní představují pasivní kandidáti téměř 75 procent ekonomicky aktivního obyvatelstva na českém pracovním trhu. Lidé již tak často práci nehledají, ale stále jsou ochotni zvážit její změnu,” vysvětluje Milan Novák, spoluzakladatel Recruitment Academy, který se v oboru náboru zaměstnanců pohybuje již více než 17 let.

Jen 15 procent zaměstnanců je podle něj se svou současnou situací natolik spokojeno, že by o změně ani neuvažovalo. Naopak 60 procent zaměstnaných lidí se domnívá, že by si mohli polepšit, ale nemají zájem se o nové pracovní nabídky aktivně ucházet – čekají, až si je firmy najdou samy.

Deset vteřin a dost

Oslovit vhodného zájemce o práci se v dnešním internetovém světě plném reklam, inzerátů a webových stránek stává nelehkým úkolem. „Deset vteřin – to je podle průzkumu chování lidí na internetu doba, kterou mají vaše webové stránky na to, aby návštěvníka oslovily. Pokud se jim to za tento krátký časový úsek nepodaří, šance, že si váš web zobrazí znovu, jsou mizivé. Pokud se navíc jedná o web, který má za úkol najít nové zaměstnance a budovat tvář firmy coby kvalitního zaměstnavatele, jedná se o úkol ještě náročnější,“ připomíná Josef Kadlec, ředitel společnosti Recruitment Academy.

Důležitost HR marketingu stále roste, i když je to část marketingu, o které se často nemluví. České firmy si v posledních letech uvědomují, jak je důležité být při oslovování lidí inovativní, snaží se odlišit od konkurence, ale přitom oslovit správnou cílovou skupinu kandidátů.

„V soutěži o nejlepší kariérní video a stránky, kterou pořádáme již druhým rokem, se snažíme v České republice pozvednout úroveň a kreativitu náborových aktivit společností a ekonomicky aktivní obyvatelstvo informovat o tom, že existují i zábavnější formy hledání nového pracovního uplatnění než procházení desítek inzerátů na internetu,“ zdůrazňuje Novák.

Nabídnout pohled do firmy

Zcela novou, ale již hojně využívanou formou oslovení kandidátů na trhu práce se stává kariérní video. České společnosti tak mohou snadno nabídnout pohled do běžného dne zaměstnanců, ale i prezentovat svoji firemní kulturu, benefity a týmové nadšení zaměstnanců. Konkrétní obsah klipů je přímo vázán na danou cílovou skupinu takového vzkazu. Zatímco některá videa se drží osvědčeného, klasického formátu prezentace firmy, najdou se i odvážlivci, kteří se nebojí jít za pomyslnou hranu standardu.

„Mezi takové patří zcela jistě vítězové naší soutěže o nejlepší kariérní video a stránky. Společnost Tipsport ve svém videu představila doslova mafiánský lov ,ajťáků‘, zatímco česká pobočka společnosti Deloitte vystupuje ze stínu velké čtyřky svěžím, dynamickým a vtipným webem, kterým budete brouzdat několik desítek minut – tak je zábavný,“ představuje Blake Wittman, šéf náborové společnosti GoodCall.

Související články

Výběr článků

Načítám