Hlavní obsah

Pardubická univerzita vymýšlí moderní výuku o dopravě pro střední školy

Pardubice

Mladí vědci ze dvou fakult Univerzity Pardubice navrhnou interaktivní podobu vzdělávání v oblasti dopravy a spojů pro středoškoláky. Jak škola uvedla, vytvoří nové didaktické materiály, software s videi, animacemi nebo kvízy.

Foto: Josef Vostárek, ČTK

Dopravní fakulta v Pardubicích

Článek

„Studenti získají po absolvování středoškolského studia zcela nové odborné kompetence,“ řekl děkan Dopravní fakulty Jana Pernera Libor Švadlenka.

Na projektu spolupracují s devíti středními školami, které jsou zaměřené na informační technologie, telekomunikace, peněžnictví, poštovnictví a logistiku. Nové materiály dostanou školy z Prahy, Brna, Plzně, Olomouce, Ústí nad Labem, Liberce, Kladna, Dalovic a Opavy.

Návaznost na dizertaci

Chystaný projekt pro výuku navazuje na vlastní výzkum a dizertační práci Dalibora Gottwalda ze zmíněné fakulty Jana Pernera. Jeho tým tvoří odborníci do 35 let: Jan Chocholáč z dopravní fakulty, Simona Pichová a Radka Knězáčková z Fakulty ekonomicko-správní Univerzity Pardubice.

„Z přístupu všech středních škol jde vidět, že vyučující mají velký zájem o modernizaci výuky odborných předmětů stejně jako o následný výukový software,“ poznamenal Gottwald.

Experti z univerzity zachraňují staleté mosty

Věda a školy

Podle ředitelky Asociace středních škol informačních technologií, telekomunikací, peněžnictví, poštovnictví a logistiky Olgy Hölzlové je práce s novými médii pro mladou generaci vhodná.

„Současná generace Z (společný název pro lidi narozené od poloviny 90. let 20. století do současnosti, kteří doslova vyrostli na internetové síti – pozn. red.) totiž využívá informační a komunikační technologie po celou dobu svého života,“ dodala.

Související články

Výběr článků

Načítám