Článek
„Ve StudentCaru jsme posledních šest let dělali vývoj v různých generacích technicky extrémně složitých vozů. Teď s novým oborem je to v podstatě návrat ke kořenům - jeden motor, lehké, svižné auto se sportovními vlastnostmi, v podstatě motorka na čtyřech kolech,” řekl vedoucí katedry materiálů a technologií pro automobily Petr Tomčík.
Nový studijní obor
Na sestavení podvozku pracovalo asi 15 lidí, většinou studentů. Teď budou studenti pracovat na designové studii karosérie. Její výroba bude podle mluvčí školy Kláry Janouškové díky modernímu pětiosému obráběcímu centru srovnatelná s technologiemi využívanými při výrobě elektromobilů Tesla.
Se špičkovými technologiemi budou pracovat i studenti nového oboru Materiály a technologie pro automobilový průmysl, na nějž se mohou hlásit do 10. srpna. „Říkali jsme si, že potřebujeme něco, co by studenty hned přitáhlo do výzkumu a vývoje, a proto jsme začali připravovat nový roadster," řekl Tomčík.
Je to taková stylová záležitost na volný čas a rychlé svezení.
Protože jde o v podstatě studentský projekt, není technicky moc komplikovaný. „Je tam jeden motor, manuální řazení, je to auto, které má velkou dávku adrenalinu, nemá dveře, nemá střechu. Je to taková stylová záležitost na volný čas a rychlé svezení, nemá to ambice pro praktické použití, aby mohlo sloužit pro standardní provoz," řekl vedoucí týmu.
Studenti si na projektu mohou vyzkoušet, jak se dá vyrobit vůz, v němž zůstane jen základní vybavení. „Chtěli jsme, aby v tom zůstalo v podstatě jenom to nezbytné, co tam musí být, aby to bylo auto, a zbytek aby byl záležitost emocí a spojení s novou technikou, s elektromobilitou. Nechtěli jsme řešit zamykaní dveří a podobně jako u standardních aut,” vysvětlil Tomčík.
Podle odborného asistenta Radima Čecha jde o výborné a svižné auto. „Je přívětivé pro sportovní jízdu v zatáčkách i v nízkých rychlostech. Je vyvážené, sedí to hodně nízko u země, člověk z toho má dobrý pocit,” řekl.
Doma nabité za osm hodin
Vysoce výkonné nabíječky by dokázaly vůz nabít zhruba za 20 minut. Při běžné přípojce, jaká je v domácnostech, by to trvalo asi osm hodin. „Je to naše první auto, které má nejnovější technologie, co se týká světlometů. Do našeho designu nám je pomohla vyvinout společnost Varroc, aby to bylo propojeno s novými technologiemi,” sdělil Tomčík.
V novém oboru se budou studenti učit vývoji a stavbě automobilových prototypů, tak aby byli schopni vůz dotáhnout od vývoje až k registraci značky. „Snažíme se talentované studenty tahat nahoru, protože lidí, kteří jsou schopni se uplatnit při vývoji vozidel, je relativně málo a je jich potřeba dost,” doplnil Tomčík.