Hlavní obsah

Ostravská radnice chce zkvalitnit předškolní vzdělávání, zavádí alternativní školku

Ostrava

V ostravské městské části Poruba se od příštího školního roku rozšíří waldorfské vzdělávání i do jedné z mateřských škol. V obvodu už nyní fungují waldorfské třídy základní školy. Jak uvedl mluvčí radnice Martin Otipka, zavedením tohoto systému do školky chce Poruba zkvalitnit nabídku předškolního vzdělávání. Waldorfská třída bude součástí mateřské školy ve Větrné ulici.

Foto: Petr Horník, Právo

Waldorfská třída - ilustrační foto

Článek

„Waldorfské vzdělávání se v Porubě za necelé dva roky, co u nás funguje, etablovalo a jsme rádi, že se teď rozšíří i o třídu v mateřské škole. Porubané tak dostanou další možnost vybrat si školku pro své dítě podle svých preferencí a věřím, že spolupráce s waldorfským sdružením se bude postupně ještě prohlubovat,” uvedl místostarosta Petr Zábojník (ANO).

Rodiče mají zájem

Podle něj lze navíc předpokládat, že se počet waldorfských tříd v mateřských školách bude do budoucna navyšovat. „Zájem rodičů, kteří chtějí své děti svěřit do péče waldorfské školky, je dostatečný pro naplnění minimálně jedné třídy a dá se očekávat, že poroste,” doplnil místostarosta.

Waldorfská třída navíc bude fungovat v mateřské škole, která se nachází v sousedství Základní školy a základní waldorfské školy na ulici Ľudovíta Štúra. Založení školky iniciovalo samotné waldorfské sdružení.

„Umístění waldorfské školky v blízkosti základní školy zjednoduší dopravu rodičům, kteří mají děti v předškolním věku i školáky a mají výlučný zájem o tento typ vzdělávání,” vysvětlil Michal Hadwiger z waldorfského sdružení.

Všestranný rozvoj dítěte a slovní hodnocení

Waldorfské vzdělávání je alternativou ke klasickým školám a snaží se zajistit všestranný rozvoj dítěte. Vedle výuky klasických předmětů se zaměřuje také na vzdělávání v praktických a uměleckých oborech, děti se učí ručním pracím i základům řemesel. Učitelé vedou své žáky k tomu, aby poznali, jak věci fungují.

Výkony žáků nejsou hodnoceny známkami, ale slovně. Slovní hodnocení charakterizuje přednosti a nedostatky dítěte, jeho pokroky i obtíže.

První waldorfskou školu, jako školu pro děti svých zaměstnanců, založil ve Stuttgartu v roce 1919 Emil Molt, ředitel továrny na cigarety Waldorf Astoria. V ČR fungují waldorfské školy už od počátku 90. let.

Související články

Výběr článků

Načítám