Článek
Pedagogové se v kurzu budou učit o spolupráci s dalšími odborníky, což má vést k pomoci dětem ve složité situaci. Kurz je podle zástupců organizace vhodný pro všechny pedagogické pracovníky, kteří se mohou ve své práci zapojit do řešení složitých situací dětí a žáků.
Kurz je bezplatný, zájemcům má ukázat, jak metoda funguje i to, kdy jejich zapojení do řešení problémů není vhodné.
„Role učitelů nebo asistentů pedagoga a jejich spolupráce na řešení situace dítěte mohou být velmi přínosné, jen o této možnosti mnozí leckdy ani nevědí,“ řekla autorka kurzu Alexandra Petrů z Člověka v tísni.
Zapojení AI do výuky mohou učitelům usnadnit nové materiály od Člověka v tísni

Případy jednotlivých dětí, kterým se dá pomoci touto metodou, většinou vede takzvaný case manager, nejčastěji jím bývá pracovník Orgánu sociálně-právní ochrany dětí (OSPOD). Zapojuje dítě, jeho rodiče, zástupce školy, ale mohou se přidat i terapeut, odborníci ze Střediska výchovné péče, adiktolog nebo například sociální pracovník.
„Bez nadsázky zachránit i život“
„Empatický a kvalifikovaný pedagog či pedagožka, který se v životě dítěte objeví v pravý čas, mu mohou výrazně ulehčit a někdy bez nadsázky zachránit i život,“ řekla terapeutka a spoluautorka knihy o zanedbávání dětí Terezie Pemová.
On-line kurz představí zájemcům příběh studentky střední školy Jany, se kterou se mohli seznámit v jednom z předchozích on-line kurzů Člověka v tísni. Ta je na začátku zkoušená z matematiky, což nedopadne dobře a hrozí jí propadnutí. Jana se večer nevrátí domů, zůstane na ulici, policie ji chytí při krádeži v samoobsluze a ke zvážení jsou možnosti dalšího postupu.
„Během procházení jednotlivých kapitol kurzu se studující postupně stanou přímými účastníky rozhovorů Jany s její case managerkou. Mohou se seznámit s tím, jakým způsobem je možné vést s dítětem v tíživé situaci empatický rozhovor, jak zjistit a vyhodnotit jeho aktuální potřeby a jak bude při podobné situaci sestavován Individuální plán ochrany dítěte a jak se učitelé mohou do jeho tvorby zapojit,“ popsala Petrů.
Kurz rozšiřuje sadu on-line kurzů, které organizace dříve připravila o práci s žáky se sociálním znevýhodněním.
Děti popíjely alkohol na sídlišti v Olomouci. O dvě se museli postarat záchranáři

Lékař týral manželku před zraky syna, teď si vynucuje kontakt s dítětem
