Hlavní obsah

Nová hybridní tramvaj se obejde bez trolejí, až 2,5 km ujede na baterie

Právo, Petr Kotek

Až 2,5 kilometru dokáže ujet tramvaj nové generace, aniž by potřebovala trolejové vedení. Dramaticky se tak mohou snížit například náklady na budování nových tratí, například tunelů. Koncept takové tramvaje představila společnost Siemens.

Foto: Jaroslav Soukup, Novinky

Ilustrační foto

Článek

Nový koncept tramvají k pohonu využívá nejen napájení z klasického trolejového vedení, ale také baterie. Díky tomuto konceptu dokáže souprava bez problému překonat vzdálenost až 2,5 kilometru, aniž by k tomu potřebovala napojení do elektrické rozvodné sítě, informuje aktuální číslo časopisu Visions

Hybridní tramvaj jezdí o 30 % levněji

Praxe navíc ukazuje, že nové soupravy jezdí až o 30 % úsporněji než běžné vozy. S nižší spotřebou také souvisejí nižší emise CO2. Jedna jediná souprava tak za rok sníží emise nejvýznamnějšího skleníkových plynů až o 80 tun.

Technologie také snižuje investiční náklady na vybudování nových tratí, například tunelů. Není v nich totiž nutné instalovat trolejové vedení. Stejně tak najde využití všude tam, kde nelze instalovat nevzhledné dráty, například kvůli ochraně památek, tedy většinou v historických centrech měst.

Celé zařízení se montuje na střechu vozu, a proto je možné je použít nejen pro zcela nové vozy, ale dá se namontovat i na soupravy, které jsou již v provozu.

První hybridní tramvají se mohou svézt obyvatelé portugalského Lisabonu. V každodenním provozu tu jsou mezi čtvrtěmi Almada a Seixal.

Související témata:

Výběr článků

Načítám