Článek
Vyplývá to z analýzy společnosti Profesia.cz, která srovnala průměrný počet reakcí na jednu pracovní nabídku od začátku roku 2013.
Specialisté se na trhu práce neohřejí
"Data na obou koncích žebříčku zájmu o jednotlivé pozice poukazují na to, že čím dál tím častěji se specialisté a odborníci na trhu práce dlouho neohřejí a naopak lidé se všeobecnými znalostmi bez specifických zkušeností čelí obrovské konkurenci," uvedla Kateřina Jaroňová z Profesia.cz.
Kvalifikovaní dělníci a zaměstnanci ve službách čelí konkurenci v průměru až 32 dalších uchazečů. V průměru 16 administrativních pracovníků reaguje na jednu nabídku. Průměrná reakce u kvalifikovaných zaměstnanců netechnického zaměření je 9,3. Nižší a střední management reaguje 9,4krát. Na pracovní inzerát odpovídá téměř osm top manažerů. Nejmenší počet reakcí je u kvalifikovaných technických zaměstnanců, konkrétně 6,5 reakce na nabídku.
Skladníků je nadbytek, IT specialisté chybí
Největší průměrný počet reakcí Profesia zaznamenala u skladníka (62 reakcí). Více než 40 reakcí na nabídku dali řidič vysokozdvižného vozíku (53,2 reakce), pokladník (47,9), dělník (46,9) a prodavač (45,5).
Informační technologie jsou s průměrem 2,3 uchazeče na nabídku oborem, kde se zároveň inzeruje pracovních nabídek nejvíce. Počet uchazečů je ale přesto nedostatečný.
Nejméně reakcí je na pozice IT architekta (0,5 reakce), programátora (0,7), softwarového inženýra (0,7), servisního inženýra (0,7) nebo databázového analytika (0,7). Nízký ohlas zájemců vykázaly i profese lékař (0,6) a finanční poradce (0,8 reakce).