Článek
„I když je těžké generalizovat, protože každý obor a pozice mají svá specifika, z dobře napsaného inzerátu by mělo být na první pohled jasné, na jakou pozici firma pracovníky hledá a jaké požadavky by měli splňovat,“ připomíná Zuzana Lincová, ředitelka Profesia.cz a dodává, že se poněkud mění pohled ze strany uchazečů o práci. „Lidem stále více záleží na tom, jakou pověst má firma, pro kterou by měli pracovat.“
Co je nejdůležitější
V anketě na serveru Profesia.cz návštěvníci stránek odpovídali na otázku: Která informace je pro vás nejdůležitější v inzerátu nabízejícím práci?
Překvapivě nejvíce respondentů – 34 % odpovědělo, že je to renomé, tedy pověst zaměstnavatele. Za důležité samozřejmě rovněž považují informace o platových podmínkách a benefitech – ty preferovalo 25 % respondentů.
Velmi podobné byly preference u dalších údajů: typ pracovního poměru je důležitý pro 15 % respondentů, náplň práce a pravomoci pro 14 %, a informace o vzdálenosti pracoviště pro 12 % dotázaných.
Formulace nabídky je důležitá
Správně formulovat inzerát s nabídkou práce není podle Lincové jednoduché. Jinak je třeba oslovit absolventy, jinak zkušené pracovníky s praxí. Stejně tak jiným způsobem se inzerují dělnické profese, jinak je třeba hledat specializované odborníky nebo kandidáty na manažerské pozice.
„U mnohých profesí drasticky sníží počet reakcí anglické pojmenování pozice, ale například v IT nebo u vyšších manažerských postů je to naopak žádoucí. Informace o platových podmínkách přiměje odepsat na inzerát o 52 % více uchazečů, ale v IT oblasti jsme zaznamenali, že zájemci častěji reagovali na nabídky, u nichž platové podmínky zveřejněny nebyly,“ uvádí zkušenosti z praxe Zuzana Lincová.