Článek
„Předpovídáme, že k prvnímu letu dojde na přelomu jara a léta 2022,“ řekl podle listu The Daily Telegraph šéf projektu Craig Nickol.
Zkušební letadlo X-59 se má pohybovat rychlostí 1,4 machu, tj. přes 1700 km/h. Nebude tedy tak rychlé jako concorde, který létal rychlostí přes 2100 km/h a byl odstaven před 18 lety. Přesto nový stroj bude dvakrát rychlejší než běžná dopravní letadla. Má létat ve výšce šestnácti až sedmnácti kilometrů.
X-59 je navržen tak, aby snižoval rázovou vlnu při prolomení zvukové bariéry. Má proto dlouhý a tenký trup a špičatý „nos“. Jeho vnější prvky jsou umístěny hlavně nahoře. Návrháři ho přirovnali k papírovým letadélkům, jaká si skládají děti.
NASA vyslala do vesmíru sondážní raketu pro vědecké účely

NASA tvrdí, že díky nové konstrukci nebude už let provázen silnými třesky, jež připomínaly hromobití nebo exploze. Podle NASA bude na zemi slyšet jen „jemné žuchnutí“, které nebude o nic hlasitější než běžná rozmluva.
Změní se pravidla?
Agentura chce nyní prověřit, jak budou na letadlo reagovat lidé. V dubnu proto zadala zakázku na vyhledání obydlených míst, která budou ochotna zapojit se do testování přeletů nad obcemi.
V USA je nadzvukové cestování nad pevninou zakázáno od roku 1973 z důvodu silného hluku, který provázel cesty letadel Concorde. Nyní však federální letecký úřad, který kdysi nadzvukové cestování zakázal, vyjádřil ochotu změnit pravidla, pokud bude možné dostatečně omezit hluk a pokud s ním NASA bude sdílet výsledky testů.
Vrtulníčku na Marsu se podařil další let, NASA zveřejnila zvukový záznam

O odhlučněné nadzvukové létání se pokouší i několik soukromých firem. Boom Supersonic pracuje na letadle Overture, které by mělo dopravovat 88 pasažérů rychlostí 2,2 machu, tedy téměř 2700 km/h.
Firma Spike vyvíjí letadlo Spike S-512, které by se pohybovalo rychlostí téměř 2000 km/h a uneslo by 18 cestujících. Další konkurent, firma Aerion, naopak nedávno potvrdil, že své snahy vzdává.
Nejširší letadlo na světě, které bude vozit rakety do kosmu, absolvovalo další let

Nová generace nadzvukových letadel je i pod drobnohledem americké armády. Podle některých by se tyto stroje daly použít k rychlému přesunu velitelů, diplomatů, a dokonce i jaderných zbraní v době války. Mohly by posloužit i k rozmístění malých vojenských skupin na problémová místa nebo při mimořádných humanitárních aktivitách.