Článek
Průměrný výdělek učitelů v prvním čtvrtletí letošního roku činil podle údajů ministerstva školství 38 951 korun hrubého měsíčně. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku si vyučující polepšili o 2727 korun, což je zhruba o 7,5 procenta.
Učitelé mají nárok na kompenzační bonus, i když pobírají plný plat

Nepedagogové ve školách brali v prvním čtvrtletí v průměru 21 589 korun měsíčně, meziročně se jejich příjem navýšil přibližně o 11,5 procenta. Průměrná mzda v ČR v prvním čtvrtletí meziročně vzrostla o pět procent na 34 077 Kč.
Dobšík věří, že se příplatky objeví v dalším období
„Platy celkově u pedagogů mají růst o deset procent, zatím rostly o 7,5 procenta, což je samozřejmě nedostatečné a důležitý údaj bude za celé první pololetí. Když srovnáme plat učitelů k průměrnému platu v ČR za první čtvrtletí, tak se posunul na 114 procent. Což je určitý dobrý trend, ale za první čtvrtletí nedostatečný,“ prohlásil Dobšík.
Desetiprocentní růst platů nepřiláká kvalitní učitele, míní Svaz průmyslu a dopravy

Z údajů o růstu výdělku pedagogů i nepedagogů je podle Dobšíka možné vyčíst, že se ve školství nevyplácejí pravidelně odměny a osobní příplatky a lépe funguje navyšování nárokové složky platů. Pokud by se odměny pravidelně vyplácely, měli by mít podle Dobšíka učitelé průměrný plat asi o 3000 korun vyšší.
„Chci být optimista, že v dalším období se tyto finanční prostředky objeví na páskách pedagogů za distanční výuku,“ věří.
Učitelé se neshodnou, zda mají učit nepedagogové

„Přestože platy učitelů rostou v posledních letech rychleji než v minulosti, nadále zůstávají velmi nízké,“ řekl předseda spolku Pedagogická komora Radek Sárközi. Podle něj o tom svědčí to, že se do školství nevracejí učitelé, kteří z něj kdysi odešli.
„Průměrný plat učitele na základní škole činí pouze 65 procent průměrné mzdy zaměstnance s vysokoškolským vzděláním, což řadí ČR na poslední místo mezi zeměmi OECD a EU,“ dodal.
Tuzemské školství je podle něj nadále velmi podfinancované, což se dle jeho slov projevuje v platech, ve výpočetní technice ve školách i v pomůckách pro žáky.
Chůvy u dvouletých dětí ve školkách nebudou povinné, podepsal Plaga

Na neinvestiční vybavení škol jsou letos v rozpočtu ministerstva školství vyčleněny zhruba dvě miliardy korun, jak informovala mluvčí úřadu Aneta Lednová. Ministr školství Robert Plaga (ANO) již avizoval, že by chtěl na školení a pomůcky pro školy získat pro příští rok jednu miliardu korun navíc. Letošní rozpočet ministerstva školství činí přibližně 214 miliard.