Článek
„Ten výsledný produkt jsme nazvali Drive-by-Wire car Interface 2. Z hlediska funkcí a technického zpracování nemá obdoby. Systém umožňuje ovládnutí dnes sériově vyráběných vozů. Vše vzniklo díky dlouhodobé spolupráci našich výzkumníků a studentů se společností Valeo, která bude jedním z odběratelů,“ vysvětlil zakladatel společnosti autinno a pedagog z VŠB-TUO Petr Šimoník.
Budou robotická auta koulet očima? Má to zlepšit bezpečnost chodců
Dodal, že díky nim lze automobil řídit buď z vozu, nebo ze vzdálenosti za pomoci ovladače.
„Pokud bychom tam umístili kameru, aby operátor, který bude sedět někde v kanceláři nebo v laboratoři, viděl vůz a jeho prostor, tak je schopen bezdrátově to auto někam odvézt nebo ho třeba zaparkovat,“ popisoval dále Šimoník.
Systém je i pro nákladní vozy
Společnostem, které vyvíjejí autonomní řízení, to podle něj poskytne konkurenční výhodu, může jim sloužit jako východisko pro vývoj jejich vlastních systémů. Jednou z takových firem je například kopřivnická Tatra Trucks.
„Aktuálně vyvíjíme projekt autonomního vozidla. Proto je pro nás vyvinutý univerzitní systém nástroj, který nám umožní zrychlit vývoj samotné elektroniky pro naše finální vozidlo,“ vysvětlil Právu vedoucí odboru elektroniky Tatra Trucks Jan Pícha.
„Pro naše zákazníky to bude pomoc třeba v tom, že by nákladní vůz mohl jezdit sám bez řidiče v náročném terénu. A také by naše značka byla atraktivnější na trhu, že dokážeme nabídnout i autonomní technologie,“ dodal.