Článek
Lety měly posoudit fungování tzv. draku a avioniky tohoto speciálního letadla.
Drak letadla tvoří pevné části konstrukce, které jsou nezbytné k uskutečnění letu: trup, nosné plochy (křídlo), ocasní plochy (SOP, VOP), podvozek a soustava řízení. Mezi součásti draku letadla nepatří motory, přístrojové vybavení či vybavení interiéru. |
---|
Avionika je souhrnný název pro vybavení letadel elektrickými a elektronickými přístroji, jako např. autopilot, navigace nebo palubní počítač. |
Testování proběhlo na letišti Glentanner na Jižním ostrově Nového Zélandu.
Má létat 100 km vysoko
Stroj Mk-II je navržen tak, aby letěl 100 kilometrů nad zemským povrchem. Cílem konstruktérů je, aby se jejich zařízení stalo prvním plavidlem, které se dostane do vesmíru hned několikrát denně.
NASA vyzkouší „tiché“ nadzvukové letadlo
Mk-II se bude podle AP také využívat k zachycení atmosférických dat pro klimatické modely, rovněž k provádění vědeckého výzkumu a technologických ukázek.
Počáteční testování bylo provedeno pomocí náhradních proudových motorů, nicméně konečná raketová loď bude samozřejmě vybavena právě i raketovým motorem, který je již v pokročilých fázích testování.
Tím se pak umožní silnější výkon pro nadzvukové a výškové testovací lety daného, 4,8 metru dlouhého letounu.
Nejširší letadlo na světě, které bude vozit rakety do kosmu, absolvovalo další let
Dawn Aerospace je novozélandsko-nizozemská společnost, která se zabývá vesmírnou dopravou.