Hlavní obsah

Na firemní večírky chodí rádo jen 16 % zaměstnanců

Právo, Karel Kvapil

Podle průzkumu provedeného v říjnu agenturou Stem/Mark pouze 16 % zaměstnanců rádo navštěvuje večírky a další akce organizované jejich zaměstnavatelem. Téměř třetina zaměstnanců uvedla, že na firemní „mecheche“ chodí, jen když na to mají náladu.

Foto: Profimedia.cz

U sklenky vína mohou kolegové probrat neformálně témata, na která v běžném provoze nezbývá čas.

Článek

Firemní večírek je přitom důležitý nástroj, díky němuž se posiluje kolektiv. Zároveň je to možnost k neformálnímu setkání s vedením společnosti či kolegy z jiných oddělení.

Chlebíčky už nestačí

K motivování zaměstnanců navštívit večírek dnes už obvykle nestačí jen chlebíčky a rozlévané víno zdarma. Firmy proto přichází s netradičními místy i programem.

U sklenky vína mohou kolegové probrat neformálně témata, na která v běžném provoze nezbývá čas. Pro zaměstnavatele je tak pořádání firemního večírku investicí, která se jim vrací v produktivitě zaměstnanců. Trendem je připravit pro zaměstnance večírky se zážitkovým programem nebo s gastronomií.

„Firmy si obvykle objednávají someliéra, barmanskou show nebo někoho na přípravu exotických jídel. Tradicí bývá karaoke,“ říká Michal Sadil, ředitel Bobové dráhy Prosek, kde svůj večírek v letošním roce pořádala například společnost Et Netera nebo Komerční banka.

Firemní večírek je zároveň nástrojem interní komunikace. Zaměstnanci mohou se svými nadřízenými volněji prodiskutovat stav na pracovišti a například dát zajímavé podněty pro změny.

Začal tu nejeden vztah

Vnímání názorů svých zaměstnanců může firmě přinést cenné informace a celkově zlepšovat atmosféru na pracovišti. Večírek navíc může notně utužit vztahy mezi kolegy.

„Pár dvojic se tu již sblížilo, i když ne přímo v dráze. Ale tanec některých dam na baru je docela běžný,“ dodává Michal Sadil.

Výběr článků

Načítám