Hlavní obsah

Muži díky vyšším platům utrácejí za své drahé polovičky více

Novinky, kil

Zamilovaní Češi investují do svých partnerek a manželek více, než Češky do svých partnerů a manželů. Zatímco polovina (49 %) mužů vynaloží za dárky nad pět tisíc korun ročně, obdobnou částku utratí pouze 36 % českých žen. Vyplývá to z průzkumu zaměřeného na zvyklosti při nakupování, který realizovala agentura TNS AISA pro společnost Provident Financial.

Foto: Profimedia.cz

Dražší dárky kupují převážně lidé do 29 let.

Článek

Rozdíly v sumách, které muži a ženy vynakládají za dárky pro své drahé polovičky, souvisejí do značné míry s nerovností platů. „V české ekonomice muži stále vydělávají více peněz než ženy, proto si také mohou dovolit kupovat dražší dárky,“ komentoval výsledky manažer zákaznického výzkumu firmy Provident Josef Macák.

Mladší jsou štědřejší

Částky, které Češi ročně utrácejí za své partnery, se ovšem neliší pouze podle pohlaví. Svou roli hraje i věk. Z průzkumu vyplývá, že nad 5 tisíc korun dárky kupují převážně lidé do 29 let (54 %), naopak vůbec nejméně utrácejí Češi mezi 30 a 39 lety (33 %).

S přibývajícími léty utrácíme zodpovědněji

„Lidé do 30 let nemají tolik závazků. Jsou zpravidla bezdětní a není výjimkou, že řada z nich ještě bydlí u rodičů, tudíž mají minimální náklady na bydlení. Navíc jsou zamilovaní a ochotní za partnerku utrácet. Naopak lidé mezi 30 a 39 lety už zakládají rodiny a jeden z partnerů je obvykle na rodičovské. Tato skupina se proto musí obvykle uskromnit a odepřít si věci, které si v mladším věku mohla bezstarostně dopřávat,“ uvedl J. Macák.

Nejžádanější je dovolená

Bez ohledu na věk či pohlaví respondenti nejčastěji uváděli, že by jako dárek chtěli od partnera/partnerky dostat dovolenou. Tento dárek si přály více ženy a lidé nad 50 let. Ženy pak na druhém místě uváděly šperk, zatímco muži auto, popřípadě vybavení do auta. Téměř polovina Čechů (47 %) nákup dárku konzultuje s partnerem. Více tak činí muži (52 %) než ženy (43 %).

Související témata:

Výběr článků

Načítám