Hlavní obsah

MŠMT dá na letní doučovací kempy 100 milionů. Tisíce dětí ze vzdělávání vypadly

Praha

Ministerstvo školství rozdělí 100 milionů korun na letní kempy, které mají snížit dopady pandemie covidu-19 na školní děti. Informaci o vypsaném dotačním programu zveřejnilo na webu. Resort plánuje od září poskytnout školám také 250 milionů Kč na doučování dětí, které se nezapojovaly do výuky na dálku. Na sněmovním školském výboru to ve středu řekl ministr školství Robert Plaga (za ANO).

Foto: Petr Horník, Právo

Ministr školství Robert Plaga

Článek

Letní kempy, které ministerstvo podpoří, mají být zaměřeny na snížení nerovností v přístupu ke vzdělávání a na podporu duševního zdraví u dětí s povinnou školní docházkou v současném školním roce.

Na nynější školní rok má velký vliv pandemie covidu-19 a s ním spojená protiepidemická opatření, kvůli kterým děti nechodí do školy a mají výuku na dálku.

Minimálně 40 hodin

Kempy se mohou konat v červenci a srpnu. Mají být alespoň pro 15 závazně přihlášených dětí a mají trvat minimálně 40 hodin rozložených do pěti kalendářních dnů.

Ministerstvo školství připravuje plán doučování. Na dva až tři roky

Věda a školy

O dotaci mohou žádat spolky, neziskové organizace, ale i školy a firmy, které vykonávají činnost střediska volného času. Žadatelé musí fungovat minimálně pět let. Uzávěrka pro podávání žádostí o dotaci je 30. dubna.

Cílené doučování od září

„Počítáme i s tím, že na období 1. září až 31. prosince rozepíšeme školám dalších 250 milionů na cílené doučování. To je i v reakci na těch několik tisíc nezapojených školáků,” řekl Plaga na výboru.

Deset tisíc žáků se do online výuky vůbec nezapojilo

Věda a školy

MŠMT: Školy se mají snažit do výuky na dálku zapojit všechny děti

Věda a školy

Podle zjištění České školní inspekce se za celý rok epidemie nepodařilo do distančního vzdělávání vůbec zapojit kolem 10 tisíc žáků. Přibližně 50 tisíc se jich ještě na začátku tohoto roku z důvodu nedostatečného technického vybavení učilo na dálku bez zapojení přímo do online výuky.

Plošné opakování celého školního roku nedává smysl, tvrdí Plaga

Věda a školy

Nerovnosti vzniklé ve vzdělávání kvůli výuce na dálku se podle dřívějšího vyjádření Plagy budou vyrovnávat doučováním další dva až tři roky. Nedostatečný rozvoj některých dětí v důsledku výuky na dálku se podle něj nedá řešit plošným opakováním ročníku, protože mnoho dětí zase naopak učinilo pokroky.

Související články

Výběr článků

Načítám