Článek
„Doma má dcera tablet a instalovali jsme jí do něj spoustu vzdělávacích her. Určitě to má na její vývoj dobrý vliv. Nelíbí se mi ale představa, že by ve školce koukala celou dobu do tabletu. Od školky očekávám, že bude mít spíše socializační význam, měla by si hrát s ostatními dětmi,” říká třicetiletá Katka z Čakovic, matka čtyřleté Magdy.
Právě proto vybrala školku, kde moderní technologie příliš nepoužívají a učitelky si s dětmi spíše kreslí a hrají klasické hry.
Pomoc při udržení pozornosti
Podle některých pedagogů ale interaktivní pomůcky nemusí socializaci bránit. „Dnešní předškolní děti jsou zcela zběhlé v používání tabletů, ovládají počítače, telefony a jiné technické přístroje,” myslí si Petra Jindráčková, ředitelka mateřské školy Šluknovská v Praze 9.
„Využíváním interaktivních technologií se děti rozvíjí v mnoha oblastech. Pomáhají jim například udržovat pozornost, protože musí poslouchat a snažit se správně pochopit zadání,” dodává Jindráčková.
Přirozené prostředí na zemi
Když se ve školce rozhodli pořídit interaktivní pomůcku, sama navštívila několik prezentací, aby vybrala tu správnou. „Při výběru jsme měli jako hlavní kritérium prostor, snadné ovládání, dostatečná nabídka softwaru a využitelnost ve více třídách, tedy přenosnost,” vysvětluje Jindráčková.
Nakonec pro svou školku zakoupili Magic Box, který se od interaktivních tabulí liší v tom, že se interaktivní plocha umístí na zem a děti si tak hrají v pro ně přirozeném prostředí.